Ik wil graag nieuwe boxen kopen, graag 5.1 surround, en naar ff speuren kwam ik dit (vrij goedkope) setje tegen:
[img]http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod9303_1_61.jpg[/img]
Mijn vraag is of deze een beetje goed is, het is gewoon voor af en toe beetje gamen, films, en muziek.
Hij is bedoeld voor m'n mediacenter. Die staat op mijn kamer, en me kamer is gemiddeld/klein. Dus met draden maakt het niet uit:p
De prijs is ?39.95
Alvast bedankt,
Roy
06 april 2006 17:19
gerjan
ik had ook overwogen die te nemen maar ik heb toch een iets duurdere gekozen. wat een goede keus was.
de creative inspire t6060.
wat duurder maar ook mooier en beter!!!!
ik zou iets langer door sparen en die nemen hij is gewoon super goed voor iemand die een beetje gamet muziek luistert en films kijkt!!
06 april 2006 18:08
matthijs3146
ik heb gewoon mijn losse versterker van mijn DVD speler er aan gehanden met twee boxxen die 250 WATT continu geven maar ik denk er over om de Z5500 van logitech te nemen zodat ik serround ben want ik heb deze bozzen gewoon via een 3.5 pluggie aan gesloten
maar ik weet niet hoe jij je films wilt kijken en of je wel eens je gehoor wil verpesten dat is met deze boxxies wel lastig en ik weet niet of je wel dolby bent met deze boxxen verder voor die prijs en je ben op zoek zou ik het zeker niet laten
06 april 2006 18:28
roy92
Bedoel je nou dat ze goed of slecht zijn matthijs? want je tekst is niet echt duidelijk(Abn, leestkens?!)
06 april 2006 18:41
easyboarder
roy92 zei op: - [quote]Ik wil graag nieuwe boxen kopen, graag 5.1 surround, en naar ff speuren kwam ik dit (vrij goedkope) setje tegen:
[img]http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod9303_1_61.jpg[/img]
Mijn vraag is of deze een beetje goed is, het is gewoon voor af en toe beetje gamen, films, en muziek.
Hij is bedoeld voor m'n mediacenter. Die staat op mijn kamer, en me kamer is gemiddeld/klein. Dus met draden maakt het niet uit:p
De prijs is ?39.95
Alvast bedankt,
Roy[/quote]
Er zal ongetwijfelt goed geluid uit komen, alleen geen super goed geluid.. De subwoofer (voor alle bas tonen) heeft maar 12 Watt, wat erg weinig is voor mooie diepe bas. Bij 20 tot 30 Watt heb je al mooie bas. Ik zou zeggen geef 10 euro maar uit en kijk voor een 2.1 setje van b.v. Logitech (wat ik momenteel heb) ik heb zelf ook surround gehad, maar daar merkte ik persoonlijk niet erg veel van..
Ik heb de Logitech X-230:
[url]http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2173,CONTENTID=9066[/url]
?49,95
En voor surround is deze mooi:
[url]http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2177,CONTENTID=9067[/url]
Voor ?79,95
07 april 2006 01:13
matthijs3146
sorry ik denk dat ze voor het bedrag wel goed zijn.
maar als je er dolby surround films mee wilt kijken dan zou ik denk ik dat je veter even verder kan zoeken,
07 april 2006 13:26
roy92
Hey Easyborder,
Dus ik zou dus eigenlijk net zo goed weer 2.1 kunnen nemen?
Ik heb nu ook 2.1(Logitech S-100:d) Werkt op zich super, alleen mis de bas toon heel erg:(
Zou de S200 ook wat zijn ofniet?(aangezien daar ook subwoofer bij zit, of is het watt daar te laag voor?
07 april 2006 14:48
blacksorcerer
Ik denk inderdaad ook dat je niet al teveel mag verwachten van een 5.1 set voor 40 euri, dan kun je cker beter 10 euri meer neerleggen en goede 2.1 kopen (ik heb dezelfde als easyboarder :D) en dan heb je een heerlijke bas.
Ga ook eens langs bij de MediaMarkt ofzo, daar kun je ze mooi op een rijtje testen, heb ik zelf gedaan en daardoor kwam ik op die geweldige (met lekker volle bas) X-230 van Logitech.
Wil je pers? 5.1 of meer, dan zou ik toch meer geld neerleggen als het veel voor je betekent, want anders wil je over een half jaar alweer nieuwe boxen en ben je alsnog duurder uit...
Suc6 ermee! (y)
07 april 2006 15:55
roy92
Ok?, toevallig zit hier in Arnhem net een nieuwe MediaMarkt, dus daar zal ik van het weekend is fftjes gaan rondkijken;), bedankt iig.
07 april 2006 15:59
easyboarder
Mediamarkt idd een goede keus! ik heb een beetje opgezocht wat de S200 heeft, en ik denk dat die ook wel goed geluid geeft. maar aangezien ik het geluid ken van mijn logitech setje kan ik je die aanraden :).
Persoonlijk heb ik liever mooie diepe bas bij films dan vaag surround geluid. Succes met zoeken iig ;) =)
07 april 2006 17:17
roy92
Oh...als die S200 ook goed is, ga ik daar dan denk ik wel voor, is die bas ook goed?
07 april 2006 18:29
easyboarder
Dat weet ik dus niet zeker omdat ik die nooit gehoord heb, maar de Subwoofer was volgens mij wel 20 Watt. kun je voor de zekerheid ff na kijken.
07 april 2006 18:33
roy92
Als ik op google zoek krijg ik dat wel, maar als ik bij de winkel kijk waar ik um wil kopen: klikje
Dan staat er:
Totaal uitgangsvermogen: 17 W RMS
Uitgangsvermogen van satelliet: 2,9 W RMS elk
Uitgangsvermogen van subwoofer: 11,3 W RMS
Wie heeft er gelijk?:p
07 april 2006 18:38
easyboarder
beetje een moeilijk geval moet ik zeggen... ik zie ook steeds verschillende dingen. De 1 zegt 17 Watt (wat eigenlijk te weinig is, 20 zit dan ook op het randje van minimum vind ik) en de ander zegt 20. Op de site van Logitech zelf staat hij niet op, je kunt dus het beste een winkel binnen lopen als BCC ofzo, en daar op de doos van de speakers kijken.
BTW:
wat jij zegt, 17 W uitgangs vermogen, dat is ECHT WEINIG.. want daar zit het Watt van de satalites al bij inbegrepen en hou je maar 11 Watt RMS voor je subwoofer over..
07 april 2006 19:56
youp
Ik heb zo een 5.1 set van Cambridge Soundworks, en daar komt echt mooi, hard geluid uit. Lekker bas, en ook als die hard staat is het geluid nog mooi. Alleen kostte die wel 800? :s:p
Maar ik ken iemand die die boxen heeft, die jij wilt kopen, maar hij heeft er niet zo goede ervaringen mee. Hij zegt dat die bas niet echt mooi is, en hij ook niet echt hard kan.
07 april 2006 21:23
stefanbeljaars
Ik heb een Z680 deze koste mij 350? maar deze gaat ook keihard zonder te vervormen. Ongeveer 115 db. Het punt is een beetje dat je alleen op Watt en/of RMS niet kunt bepalen hoe hard hij gaat of hoe goed hij is. Maar als je rond de 50~80? gaat zitten bij Creative/Logitech ben je bijna verzekerd van een goed setje.
08 april 2006 19:54
roy92
Ik ben nu aan het twijfelen!
Ik heb veel goeds gehoor over de Logitech X-230, maar ik heb hem nog nooit gehoord. En bij de MediaMarkt staat ie niet!
Maar de MediaMarkt had wel een ander, de Creative T3030, zag er mooi uit, en gaf een mooi geluidje.
Dus ik twijfel nu tussen de T3030 van Creative, en de Logitech X-230
Jammer dat ze die niet hadden bij die mediamarkt
Als er nog een ander filiaal in de buurt ligt of andere zaak waar ze verschillende speakersystemen verkopen zou ik toch nog ff gaan luisteren, want vaak is het ook kwestie van smaak he.
Zelf ben ik meer Logitech-fan, maar die T3030 van Creative lijkt zeker een geduchte tegenstander ;)
Heeft wat minder power als X230, maar ziet er misschien wel weer wat aantrekkelijker uit...
Ligt er dus maar aan wat jij beter vindt, denk echter dat er zowiezo wel een mooi geluid uit zal komen die T3030
14 april 2006 17:29
roy92
Haha, het dichtsbijzijnde filiaal is geloof ik Zwolle...:p haha..Ik ben zelf ook eigenlijk Logitech van, maar ik vind ze niet zo mooi..haha, en design is toch iets wat ik wel belangrijk vind(zeker op mijn kamer!;))
En bij de dynabyte hebben de X-230 wel, maar daar kan je niet testen.