-
gerjan
ik wil graag mn 5.1 spekers ophangen. maar het snier is te kort (van sommige speakers)
nou had ik al wat gezocht.
manieren:
1. gewoon door knippen en met kroonsteentje verbinden
2. doorknippen inelkaar draaien krimpkousje gebruiken
3.door knippen stekkertjes gebruiken
4. nieuw snoer kopen
ze zeggen ook dat erbij sommige mogelijkheden kwaliteitsverlies kan voorkomen.
wie heeft er ervaring en wat raadt je aan.
ik heb de creative t6060
ps. het snoer is gewoon het normale speakersnoer van de plaatselijke electraboer???
02 november 2006 18:22
-
roy92
Hmm...kroonsteentje is slecht idee, verneuk je je hele geluid. 2 en 3 ken ik niet en 4..tja zou je kunnen doen.
Maar heb je gewoon boxen snoer? Net zoals in een radio? Dat je zegmaar in een rood en zwart gaatje moet stoppen? Of heb je van die plug dingetjes?
Als het gewoon boxensnoer is kan je het zo vervangen als het goed is.
02 november 2006 18:27
-
Account verwijderd
mm als je gewoon van die tulpaansluitingen hebt heb ik misschien een oplossing voor je hoe ik het ook heb gedaan:
Koop een stereokabel met rode en witte tulpen en haal de rode draad los van de witte zodat je er 2 hebt. Je kunt deze gewoon als verlengstuk gebruiken het feit dat de rode rechts/links was en de witte ook maakt nu niets meer uit. Gewoon ermee verlengen zou moeten werken, het enige nadeel is dat je van die andere kleur connectors hebt.
02 november 2006 18:47
-
xp 2
2 of 3 geeft het minste kwaliteitsverlies, (vooral 2)
4 is wel het beste :p
02 november 2006 18:56
-
louwrens
gebruik een verlengkabel zijn er ook
02 november 2006 19:05
-
gerjan
maar zijn er ook echt mensen met ervaring??
want ik wil ook wel eens weten wat dat kwaliteitsverlies inhoud
02 november 2006 19:37
-
Account verwijderd
Ik heb ervaring met verlegen, heb al ergens in bovenstaande posts een manier uitgelegt en heb nooit kwaliteitsverlies gehad.
02 november 2006 19:54
-
xp 2
2 is het beste, want het moet een goed vast contact hebben, dus niet ertussenin (af en toe contact of contact met weinig stevigheid).
Kwaliteitsverlies houdt vooral een licht geruis/gekraak op de achtergrond in.
02 november 2006 22:56
-
gerjan
ik las ook nog 2 en dan ook nog vertinnen(solderen) dat lijkt me dan het beste/goedkoopste.
ik heb volgens mij wel gewoon speakers snoer.
gewoon 2 zwarte draadjes, ik ga het wel gewoon proberen.
anders kan ik altijd nog snoer kopen...
reacties blijven welkom.
03 november 2006 16:38