Allow..
k weet zelf aardig wat van computer hardware..
alleen vanmorgen wou ik mn pc opnieuw opstarten..
dat ging dus niet.. na t bootscherm kreeg ik zwart beeld met gele letters en viel ie uit..
paar keer geprobeerd op verschillende manieren proberen op te starten enzo..ging allemaal niet..
toen maar xp cdtje erin gedaan.. en geprobeerd te repareren..
dat wou ook niet werken.. toen dacht.. dan maar formateren..alweer...
dat ging dan goed tot dat hij windows ging instaleren..
kon in 1 keer de helft van de bestanden niet vinden enzo..
ongeveer 10x opnieuw proberen te instaleren.. maar elke keer kon die een paar bestanden niet vinden..
dus nou maar ff windows 2000 geinstaleerd.. (ziet er in 1 keer net zo slecht uit nou ik xp gewend ben)
maar.. nou knipperd mn beeld soms.. heb net de nieuwe drivers voor mn vga gedownload enzo.. maar.. blijft ie nog steeds doen.. weet iemand wat ik kan doen ? zodat k xp er gewoon weer op kan laten draaien.. en is er een programma om al mn hardware te testen ?
gegroet.. djoey..
25 mei 2005 13:21
ali
misschien heb je een virus
25 mei 2005 15:22
admin
Heb je niet toevallig nog ergens een andere videokaart liggen? Anders even eentje uit een andere pc halen en die er zolang in duwen om te proberen...
25 mei 2005 16:26
djoey
Had t al met mn oude 8mb vga geprobeerd.. en blijft t zelfde.. maar.. heb nou update van direct x 7 gedownload.. en nou heb ik t alleen met opstarten nog.. ben nou direct x 9 aan het downloaden..
25 mei 2005 16:36
djoey
heb net nog eens geprobeerd windows xp te instaleren.. het kopieren van de bestanden ging idt keer 100% goed.
alleen als hij nou setup wil opstarten valt de pc uit en staat er een blauw scherm met de melding :
STOP :C000021A { onherstelbare systeemfout }
Jet systeem proces session manager Initialization is onverwacht afegebroken met de status : 0xc000026c (0x00000000 0x00000000).
Het systeem is afgesloten.
en dan is alleen dat beeld ernog en draaien de koelers nog.. voor de rest ligt alles stil...
weet iemand wat dat betekend of wat ik er aan kan doen ?
ik wil geen win2000 meer..
alvast bedankt
Djoey.
EDIT:
Ben nou proberen windows home te instaleren...
kijken of dat wel gaat..
25 mei 2005 18:40
ali
hoe weet je dit eigenlijk?
want je kan nog gewoon topics posten
of zit je op een andere pc
25 mei 2005 19:16
djoey
jup zit op mn broertjes pc..
home wil niet lukken.. ga nou pro nog een keer proberen maar hdd als fat formteren...
tis toch allemaal wat,,,
25 mei 2005 19:36
djoey
MENSEN !!!
Het is gelukt !
er staat nou win xp pro met sp2 op..
ik had de dvd speler los gehaald.. en mn brander op 1 gezet
en xp via de brander geinstaleerd.. ging uber traag (8x cd-rom)
maar.. hij doet het !
toen windows compleet was geladen..
kreeg ik wel gelijk de melding het systeem is gerepareerd van een ernstige systeem fout of iets dergelijks..
maja.. nou hopen dat hij het blijft doen..
weet nou gewoon 100% zeker dat ik een nieuwe hdd nodig heb..
want het lijkt er heel erg op dat ik een virus in mn hdd heb..
heb de paratitie al paar keer verwijderd enzo..
heb nou trouwens FAT32
is bewezen dat SP2 sneller is op FAT alleen.. fat is zo traag met defragmenteren.. maja
Cyou
allen bedankt voor de reply's
25 mei 2005 22:03
djoey
net toen ik poste.. ik drukte op Ga verder >
viel mn pc weer uit...
wordt echt ziek nou :|
25 mei 2005 22:10
djoey
WTF.. mijn vaders pc flipt nou pas erg.. kan niet eens meer aan.. alleen koelers gaan nog aan.. ik denk de cpu oververhit en doorgebrand.. wel jammer.. was een super goede pc.. altijd heel stabiel.. alleen ik dacht toen ik daarwas al wel dat de cpu te heet werd.. dus.. veel kans dat de cpu kapot is.. moet ie nieuwe kopen..
maar..heb m gezegt dat ie m eerst moet laten testen..
als iemand van jullie denkt dat t een ander probleem is..
zou ik t graag willen horen
Peace out..
29 mei 2005 17:28
stefanbeljaars
Waar je het over had was toch een BSoD (Blue screen of death). Vreemd genoeg had ik die ook een paar keer met mijn nieuwe pc. Na nieuwe drivers had ik er geen last meer van. Het klopt dat alles dan blijft draaien omdat dan alleen je OS weg is en de pc nog gewoon aanstaat. Zou hem eerst optrekken voordat je roept, kan aan van alles liggen. Maar opzich is de kans best groot, maar hoe komt dat dan zo opeens?
29 mei 2005 19:06
djoey
JA Was gewoon rustig bezig.. en zo uit (bij mijn vaders pc)
bij mijne kwam het na het formateren..
het ligt niet aan de harde schijf en ook niet aan de cd..
maar.. ik heb nou de hardeschijf als FAT en nou doet ie t wel..
vaag.. maar hij doet t nou gelukkig weer..
(hoe die doet.. daar heb k t nou nie over.. maar.. ik kan op internet.. meestal..en msn en virus scanner enzo..die werken ook)
maar.. bij mn vaders pc was dus gewoon niet actief bezig..en viel zo uit.. en wil nou dus ook niet meer aan..
geen beeld meer..dus kan ook niet in de bios komen ofzo..
ik heb t al vaker gehad met oudere pc's en 2 weken terug nog met een pentium 3 866mhz.. geen beeld.. maar koelers draaien wel.. en je hoort het geheugen tellen lama zeggen..
en altijd was het na een nieuwe (andere) cpu opgelost..
Heb net mn vader aan de telefoon gehad..
zijn cpu was nog goed. maar.. op 1 of andere manier is zn hele mobo opgeblazen :| mazr.. hij is nou van plan om een 64 bit systeem te kopen
hij had ook een andere vga kaart gekocht.. G-force fx 5200 128MB maar.. dat had ook geen nut.. dus die mag ik morgen ophalen :d:d:d
01 juni 2005 18:38
ali
leuk voor je
01 juni 2005 19:52
matthijs3146
das wel een relaxte kaart ik heb hem ok nog ergens in zitten hij loopt nog steeds alle games
01 juni 2005 19:56
hen
de problemen met de pc's zijn de themperatuur verhoging in de zomer . omdat de koeler meestal bij iets oudere pc's vol zit met stof, dus haal het ventilatortje los, op de processor en maar het koelelement schoon. en de meeste problemen met oververhitting zijn opgelost, en het spaart je soms een hele hoop elende. het is werk van een 20 minuten
02 juni 2005 11:05
djoey
jah..ik heb vanmorgen windows 2000 nog maar een keer proberen te instaleren..en hij doet t nou... jeuj :|
maar.. mn koeler had ik laatst al schoon gemaakt :o
dat doe k wel vaker.. en met mn vaders pc.. die pc was net nieuw..
en die koeler ziet er nog zo clean uit.. maar zn cpu is getest..en die werkt ook nog gewoon..
hij gaat nou een gigabit moederbord met een amd 64bits cpu kopen
02 juni 2005 15:30
djoey
Mijne is alweer naar de klote |-)|-) wor dr echt moe van.. lol
maar.. nou ga k dr niet mee verder tot k die nieuwe hdd heb