Beste tweakwindows leden,
Ik had een vraagje:"Hoe maak je een nieuw lettertype bij word?" zoals je al in me naam kon lezen...?
alvast bedankt, Gangstatommie. ;)
19 november 2006 16:25
blacksorcerer
Wil je dus echt een apart lettertype maken, of wil je een bepaalde stijl (Arial, 8pt, grijs 90%, onderstreept) vastleggen?
Een eigen lettertype maken zul je met aparte software moeten doen, waarbij je uiteraard de letters moet gaan designe.
Er zijn op internet veel tutorials te vinden hoe je zelf lettertypes (ook wel 'fonts' genoemd) kunt maken.
19 november 2006 17:27
gangstatommie
Zal je zo zo'n site weten of moet ik die even zoeken?
19 november 2006 17:30
blacksorcerer
Zie het eerste gedeelte van de Regels van ons forum ;)
Er wordt dus voordat je een topic opent al zelf wat gaat zoeken.
Ik weet wel zeker dat je daartoe in staat bent, en wat moeite doen kan geen kwaad
Sommigen zullen dit streng vinden, maar er zijn nou eenmaal regels en de anderen hoeven niet die moeite te gaan doen, wat de vrager zelf al kan doen.
Daarnaast denk ik dat je er veel meer van leert als mensen die al kennis hebben, jou in de goede richting sturen en daarna eventuele specifiekere/moeilijkere dingen uitleggen.
19 november 2006 17:37
gangstatommie
ok? ;) sorry (ben al volop bezig)
19 november 2006 17:42
blacksorcerer
oke dan.
Als je eenmaal wat methodes/programma's ervoor gevonden hebt, zou je bijv. wel kunnen vragen: [quote]ik denk dat ik dit programma ga gebruiken, misschien is er al iemand die er ervaring mee heeft of een beter programma weet (en kan vertellen waarom dat beter is)?[/quote]
Het lijkt mij iig best een moeilijke klus om zoiets te maken, maar wellicht dat er erg makkelijke en beginnersvriendelijke progs voor zijn...
Momenteel gebruik ik voor design gratis fonts van internet, maar als het niet te moeilijk is om te maken, ga ik wellicht het ook maar eens zelf doen
19 november 2006 17:51
ali
Je hebt ook een ingebouwde functie in Windows om fonts te maken ;)
Dat je het ff weet he? Ik ben dat ding vergeten hoe je kan opstarten. was met uitvoeren en dan nog iets :P Stond een keer in zow'n PC magazine
19 november 2006 19:38
blacksorcerer
Ow, dat weet ik niet... als je het nog ergens vindt horen we dat vast wel van je ;)
Ik heb zelf net ff gekeken hoe het met Photoshop kon (aangezien ik dat zelf veel gebruik) en kwam bij dit uit:
[url]http://vakcommunities.kennisnet.nl/vo/digitalmedia/Toffe%20Types/07-01/07-01.htm[/url]
Ziet er erg makkelijk uit met die font creator. Maar dat is dan wel een 30-dagen trial, dus misschien is er ook ergens een gratis progje...
19 november 2006 20:05
gangstatommie
had ik ook al gevonden, ga dan even 30 dagen aan de gang en dan zoek ik weer verder ;)