Het hebben van een script van je perfecte leven kan een enorme motivator zijn. Je droombestaan ??zal je misschien verrassen. Wanneer gevraagd, vertellen de meeste mensen me dat "veel geld verdienen" niet eens bij hen opkwam bij het schrijven van dit essay. Alleen al dat te weten kan ongelooflijk bevrijdend zijn!
Oké, ik begin een beetje te hooghartig te klinken om zelfs ik te nemen. Als u besluit deze aanpak te
Adidas Zx 750 Damen proberen, hoop ik dat het u evenveel helpt als het mij heeft geholpen. Hoe dan ook, ik wens je gezondheid en geluk in het nieuwe jaar. Moge je lang leven en langer rennen ...
Hip adductie is eigenlijk net zo buzz-waardig als op blote voeten lopen. Waarom? Omdat heupadductie een eenvoudige beoordeling van de loopvorm is en een bepalende factor voor de neiging tot letsel. Overmatige heupadductie is gecorreleerd met een verscheidenheid aan hardloopgerelateerde uitlijningen.
Volgens de inkomende directeur van het Spaulding National Running Center van de Harvard Medical School, Dr. Irene Davis, "brengt heupadductie het onderste ledemaat niet goed uit - dus in plaats van dat het been in een 'goed gestapelde' positie wordt geladen, is het been abnormaal geladen en kan nadelig effect op het bewegingsapparaat. " In de meest voorkomende
Nike Air Max Command Femme vorm van hardlopers voegt ze eraan toe: "We hebben overmatige heupadductie gevonden in verband met de knie van hardlopers, IT-bandsyndroom en scheenbeenfracturen."
Kevin Stone, MD, oprichter van de Stone Clinic, is het ermee eens: "Overmatige adductie zou de valguskracht op de knie echt vergroten en iemand in extra pronatie gooien, dus het kan mechanisch een probleem zijn met hardlopen over lange afstand."
Het meten van heupadductie is relatief eenvoudig. Ik heb onlangs een biomechanische beoordeling laten uitvoeren in het UCSF Human Performance Center. Het hield in dat je op een loopband liep terwijl je vanuit verschillende hoeken werd gefilmd. Van deze beoordeling is een volledig rapport gegenereerd. Gelukkig had ik heel weinig heupadductie. In vergelijking met de controlegroep, wiens heupen in ongeveer 15 graden adductie zakken, was mijn druppel minder dan twee graden
Nike Air Max Command Uomo tijdens de loopcyclus.
Dit roept natuurlijk de vraag op: als overmatige heupadductie samenhangt met een blessure, en als het vrij eenvoudig is om te meten, waarom laten niet meer mensen de test doen? Ik veronderstel dat dit in de nabije toekomst zal veranderen.
Weten dat je overmatige heupadductie hebt, is één ding, maar het probleem oplossen is iets anders. Voor meer hierover wendde ik me tot de directeur onderzoek van het UCSF Human Performance Center, dr. Richard Souza: "Op dit moment zijn er twee denkrichtingen: heupspierversterking en looptraining. Over het algemeen heeft de versterkingsaanpak matig sterk bewijs dat het is effectief. De groep van Dr. Irene Davis leidt de inspanningen voor het omscholing van de loop en heeft opmerkelijke resultaten aangetoond in een beperkt aantal studies. " Ik heb ook Dr. Souza gevraagd of er een apparaat is dat mogelijk kan helpen. "Er is één apparaat
Nike Air Max Thea Damen dat ik ken dat is ontwikkeld door mijn dissertatieadviseur, de S.E.R.F. Strap (Stability thru External Rotation of the Femur) van DonJoy Orthopedics die rotatie en adductie verbetert", vertelt hij. Anders dan dat, "ik ben me nergens van bewust."
Dus daar heb je het. Een dreigend probleem. Een duidelijke diagnose. Weinig in de vorm van een behandeling. Ik stel me voor dat we de komende jaren meer horen over heupadductie.