-
timenting
ik heb gezocht op google en vond aleen maar nuteloze informatie waar ik niet zeker van was of dat wel ok was.. dus vraag ik het nu maar hier ... ik krijg de laatste tijd soms zomaar een stopscherm en dan gaat ie geheugen dumpen ofzoiets heel raar heeft iemand dit al een x eerder gehad zeg het dan even alvast bedankt en mensen die een oplossing weten om dit te voorkomen mogen dit ook wel melden bedankt:P
14 december 2006 15:51
-
d3nnis89
Wat is een Stopscherm?? :$
Bedoel je zo een blauw scherm??
Met allemaal tekst
...............................................
Edit: Of er zijn bestanden beschadigd, (Aanvulling Louwrens)
14 december 2006 15:58
-
louwrens
Als je dat bedoeld wat dennis zegt dan heb je ergens iets niet goed aangesloten of je hebt een verkeerde/ verouderde driver
14 december 2006 16:14
-
kazmi
Waarschijnlijk bedoel je het Blue Screen Of Death(Das die blauwe met witte tekst, BSOD)
Daar heb ik ook een tijdje last van gehad, dit kan voorkomen door een paar fouten:
Hardware fout: als je zomaar je geheugen uit je pc haalt. Of als je systeem door overclock instabiliteit crasht.
Software fout: Dit komt (heel soms) door beschadigde software
Door een fout in windows
Een Virus
Of, waar ik last van had:
Te weinig ram, gezien er staat "geheugen dumpen" denk ik dat dit in jouw geval het probleem is. Als windows meer ram gebruikt dan dat er aanwezig is, dan slaat hij alles op op de hardeschijf en start op nieuw op.
Dit is wat ik er van weet, Graag verbeteringen als er niks van klopt
14 december 2006 17:12
-
djoey
geheugen dump is hety meest voorkomende stukje tekst bij BSOD's
heeft niks met je ram te maken..
het kan VANALLES zijn..
beschadigde windows versie.
virus.
hardware kapot.
verkeerde of oude driver.
dusja.. zoek maar eens uit WAT t is..
14 december 2006 18:04
-
xp 2
Quote van timenting op 14 Dec 2006 15:51[quote]ik heb gezocht op google en vond aleen maar nuteloze informatie waar ik niet zeker van was of dat wel ok was.. dus vraag ik het nu maar hier ... ik krijg de laatste tijd soms zomaar een stopscherm en dan gaat ie geheugen dumpen ofzoiets heel raar heeft iemand dit al een x eerder gehad zeg het dan even alvast bedankt en mensen die een oplossing weten om dit te voorkomen mogen dit ook wel melden bedankt:P [/quote]
Is het misschien bij Vista?
Ik had dit ook soms (bij b?ta2 toch)
Nu heb ik RC1 en doet ie het niet meer ;)
Of probeer anders eens systeemherstel tot voor het moment dat de bluescreens komen.
14 december 2006 18:23
-
blacksorcerer
De anderen hebben het al heel duidelijk gemaakt: meer informatie, want hier kan niemand iets mee, en is niet volgens de forumregels.
Gok-posts zijn nu even nutteloos als dit topic ;)
14 december 2006 20:45
-
blacksorcerer
ow... :s
Nja je kan toch best wel wat moeite doen om zoiets uit te zoeken??
Als het nu wel wat ernstigs is en je pc crashed erdoor (wat tot gegevensverlies en kapotte hardware kan leiden) heb je toch best een probleem ^o)
Zeker als hetwellicht makkelijk verholpen had kunnen worden.
(edit: deze post hoort onder die van 20:41 ipv erboven... rare fout)
14 december 2006 20:47
-
timenting
ok .. nou laat maar zitten het kan van alles zijn dus..
ik laat het wel zo en zie vafelf wel als er iets niet klopt..
in iedergeval BEDANKt.. alemaal... voor de reacties
14 december 2006 21:41