Linux probleem
december 2006
-
killerIk heb een probleem met mijn computer.
Ik heb de Ubuntu cd rom besteld en gekregen/
Ik wou deze op een aparte partitie van mijn pc zetten en ik maak met partititon magic een partitie aan en duid aan dat die dus voor Linux is. Na het uitvoeren van deze bewerking staat er iets van een swamp partitite en dat heb ik uitgevinkt.
Na het opnieuw opstarten en uitvoeren van het maken van de nieuwe partitite krijg ik zwart scherm met links in de hoek een pinkend streepje. Ik steek de CD rom van ubuntu in en duw op de opstartknop van me pcna een tijd proberen kwam ik in de installatie dinges van Ubuntu linuxik doe alles zoals ze vragen en dan duw ik op uitschakelen... Mijn pc sluit af en ik start opnieuw op en ik krijg weer dat zwarte scherm met dat pinkend streepje ... Hij blijft hangen en er gebeurt niets meer :s
ik geraak niet op de Windows partitite en niet op de Linux partitie kan iemand mij alsjeblieft helpen ?
Dus hoe kan ik eventueel die linux partitite verwijderen en mijn windows partitite als primary instellen ?
Kheb mijn schijf in een andere computer gestoken, de windows van de andere computer start op en dan in deze computer zie ik enkel de partitite met mijn bestanden erop :s en niet de partitie met windows , linux, of windows herstel... Ook heb ik verborgen mappen enz gezet dat ze die weergeven en er veranderd niets19 december 2006 10:05 -
ikkusIk heb hetzelfde probleem met Damn Small Linux gehad, alleen had ik er geen andere OS bij, uiteindelijk heb ik gewoon geformateerd, je kan cotroleren of je een ext2 of een ext3 partitie hebt gemaakt. Mischien kan je met dit wat met je partities doen, dit is ook op Linux gebasseerd en ondersteunt echt alle bestands-sytemen, als je iets aanpast vergeet dat niet op toepassen te drukken. en ookal heb je een groter beeldscherm, kies bij het begin altijd 1024x768.
Wel heb ik het allemaal suc6vol voor elkaar gekregen met LinSpire19 december 2006 11:41 -
killerhoe krijg ik dat programma op de schijf geinstalleerd ?
Of wat moet ik ermee doen ?
Ow een Iso vestand ...19 december 2006 11:44 -
ikkusHet is een bootdisk19 december 2006 11:49
-
killerIk steek de cd rom in en dan start ik de pc opnieuw op ... verder gebeurt er niets krijg ik weer dat zwarte scherm...
Moet ik misschien ergens de jumpers veranderen ?
Ik heb dus mijn harde schijf terug in mijn pc gestoken en dan start ik op en laat de cd lopen .... er gebeurt niets.
Of moet ik het programma installeren op een pc en dan mijn harde schijf aansluiten en zo de partities veranderen?
Ik ga partition magic op mijn zus haar pc zetten en dan mijn harde schijf aansluiten zien wat dat geeft
-----------------------------------
Het is gelukt
ik heb PArtitition magic op mijn zus haar computer geinstalleerd en dan mijn schijf aangesloten. Dan heb ik de partitite met linux verwijderd en heb ik de windows partitie op Active gezetHierna heb ik mooi de vrijgekomen plaats van de Linuxpartitie met Partititon Magic terug bij een andere partititie gevoegd...
Badankt voor jullie hulp19 december 2006 12:29 -
ikkusDat komt dan omdat het mogelijk in de BIOS is aangegeven dat hij niet van de CD-rom boot ofzo19 december 2006 14:35