Ik heb hier een probleem die ik met jullie wil delen, en ik hoop dat ik een oplossing kan krijgen van jullie wat tot op heden nog steeds niet is gelukt!
Jullie zijn vast wel bekend met dit probleem; als ik mijn pc namelijk opstart dan start svchost.exe op en die zuigt 100% van mijn cpu op en gebruikt rond de 80mb van mijn geheugen... allemaaal heel leuk maar in de tussen tijd, van 2 tot 15 minuten (kan uitlopen) kan ik niks doen lijkt net of me pc freezed..! iig.
dit is wat ik heb gedaan:
- google zoeken: veel resultaten.. heel veel mensen met het zelfde probleem maar nooit een oplossing!
- Ik heb kaspersky internet security uit de winkel.. full scan gedraaid om er zeker van te zijn dat er geen virussen al dan niet spyware.
- Hitmanpro lopen draaien om nog meer zekerheid te hebben betreffende.. zie boven
- bootvis gedraaid meerdere malen: > geen resultaat3
- lopen graaien in jullie zoekmachine.. maar er komen altijd van die flauwe antwoorden waar men niets aan heeft.. en er komt nooit een oplossing.. nouw heb ik al eerder zo een topic gestart maar daar kwam ook geen resultaat uit.. het leek er eventjes op dat het vanzelf weg was gegaan.. maar niet dus!! ik zit nu al dik 4 weken met dit probleem!
verder als ik het programmatje uitschakel! dan heb ik geen geluid meer.. ja update je driver van je geluidskaart..ook gedaan.. geen resultaat!
verder heb ik win XP pro sp2, kaspersky internet sec. ik hoop echt dat mensen mij nu kunnen helpen! denkje dat je dit probleem kunt verhelpen dan hoor ik het graag.. denkje dat je het nog niet aan kan..? dan kun je beter maar niet proberen. en oowja.. ik zou mijn pc NIET willen formatteren voor t geval de voorstel wordt gedaan..
ok bedankt.. ik hoop dat jullie me kunnen helpen! veel succes..
SORRY VOOR DE HOOFDLETTERS VAN DE TOPIC.. WAS T FF VERGETE!! TEGE DE REGELS NATUURLIJK.. mijn excuus!
Moderator: MAAR DAN HOEF JE DAT TOCH NIET HIER NOG EENS TE DOEN HE???
je kan hier namelijk ook gebruik maken van dikgedrukt, schuin en onderstreept ;)
21 december 2006 22:17
gardianangel
gebruik eens een tool zoals van systran system explorer (ff googeltje erop).
staat de desbetreffende svchost niet in je systeem mappen dan kun je hem verwijderen , ik heb ooit is een trojan gehad die zich onder de zelfde naam voordeed .
22 december 2006 07:34
killer
Bij mij start svchost.exe zo'n 7 keer op bij het opstarten van mijn pc ... maar dat die 100% van men cpu inneemt en 80 mb van mijn geheugen heb ik nooit gemerkt :s
22 december 2006 07:52
louwrens
daar heb ik soms ook last van
oplossing is (nog) niet bekend
22 december 2006 11:07
masterwillems
At startup, Svchost.exe checks the services part of the registry to construct a list of services that it must load. Multiple instances of Svchost.exe can run at the same time. Each Svchost.exe session can contain a grouping of services. Therefore, separate services can run, depending on how and where Svchost.exe is started. This grouping of services permits better control and easier debugging, but it also causes some difficulty for end users wishing to see the memory usage or vendor legitimacy of individual services and processes. End users in Windows XP (Professional edition only) can run the following command at the system prompt to get a breakdown:
C:\>tasklist /svc /fi "imagename eq svchost.exe"
Users may then run tasklist with no arguments and match the reported PIDs with the previously shown Svchost instances. If memory usage appears abnormal, the user can look up the service names shown by the sample command in one of the many websites devoted to Windows OS management to see if it is a known buggy service or malware. If no such website comes readily to mind, a search of, for example, windows service ISEXEng in an Internet search engine will lead to the needed information (ISEXEng in this example being the name of the suspicious service).
The Svchost.exe file is located in the %SystemRoot%\System32 folder. The main registry key involved at bootup is HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SvcHost (values in this key will show the user at least a partial list of the actual processes behind instances of svchost).
bron:wikipedia
mischien heb je hier iets aan.
22 december 2006 12:15
louwrens
ff de vertaling door babelfish:
Bij opstarten, controleert Svchost.exe het de dienstendeel van de registratie om een lijst van de diensten te construeren die het moet laden.
De veelvoudige instanties van Svchost.exe kunnen tezelfdertijd lopen.
Elke zitting Svchost.exe kan een groepering van de diensten bevatten. Daarom kunnen de afzonderlijke diensten, afhankelijk van hoe en waar lopen Svchost.exe is begonnen. Deze groepering van de diensten laat betere controle en het gemakkelijkere zuiveren toe, maar het veroorzaakt ook ??n of andere moeilijkheid voor eindgebruikers die het geheugengebruik of de verkoperslegitimiteit van de individuele diensten en processen wensen te zien. De eindgebruikers in Vensters XP (Professionele uitgave slechts) kunnen het volgende bevel bij de systeemherinnering in werking stellen om een analyse te krijgen:
C:\>tasklist /svc /fi "imagename eq svchost.exe"
De gebruikers kunnen tasklist zonder argumenten dan in werking stellen en gemelde PIDs aanpassen met de eerder getoonde instanties Svchost. Als het geheugengebruik abnormaal lijkt, kan de gebruiker omhoog de de dienstnamen kijken die door het steekproefbevel worden getoond in ??n van de vele websites toegewijd aan OS van Vensters beheer te zien of is het de bekende dienst met fouten of malware. Als geen dergelijke website gemakkelijk komt te letten op, zal een onderzoek van, bijvoorbeeld, de venstersdienst ISEXEng in een het onderzoeksmotor van Internet leiden tot de nodig informatie (ISEXEng in dit voorbeeld dat de naam van de verdachte dienst is).
Het Svchost.exe- dossier wordt gevestigd in de omslag %SystemRoot%\System32. De belangrijkste registratiesleutel die bij bootup wordt ge?mpliceerd is HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SvcHost (de waarden in deze sleutel zullen de gebruiker minstens een gedeeltelijke lijst van de daadwerkelijke processen achter instanties van svchost tonen).
22 december 2006 12:25
revolution
dus iemand nog een oplossing? Ik ben al bekend met Svchost ik weet namelijk al wat het doet.. maar jah geen oplossing dus? het kan tog niet zo zijn dat er geen oplossing is voor dit probleem of zie ik het verkeed? :S
23 december 2006 00:40
mattuz
er is vast weel een op lossing voor maar we hebben het alleen nog niet ontdekt.. :S
23 december 2006 08:56
xp 2
Probeer dit eens:
Be?indig het proces in taakbeheer en kopieer het bestand van een andere computer naar je system32 (overschrijven)
Start het opnieuw op met uitvoeren
23 december 2006 09:02
louwrens
@Xp 2: heb ik ook een keer gedaan werkte niet die svchost stuurt mn audiochip ook aan sluit ik svchost dan heb ik geen audio