-
erwin_w
Mensen, ik heb net een nieuw moederbord/processor en geheugen aangeschaft i.v.m. een defect moederbord (lees een eerdere topic van mij) maar hoe zit dit nu met de activering van Windows XP Home?
Ik heb dit al getracht te googlen en op de forum terug te vinden maar kon even niets hierop vinden.
Kan ik nu zonder problemen WindowsXP Home middels een RecoveryCD welke ik bij mijn systeem had gekregen gebruiken ondanks dat er nieuwe hardware in is gekomen of dient dit weer eens bij MS aangegeven te worden o.i.d.
Ik heb veel verhalen gelezen maar niets werd echt duidelijk voor mij.
Ik hoor graag van jullie.
26 december 2006 20:40
-
leviathan
Aangezien nu toch al je drivers van de hardware al overhoop liggen kun je het beste gewoon formatteren en windows weer clean installeren en opnieuw activeren, dat kan geen kwaad. Als je een recoverycd wil gaan gebruiken kan je net zo goed gewoon niet formatteren, al moet je dan wel handmatig alle drivers gaan uninstallen en opnieuw installeren en als je een andere chipset op je mobo heb kun je ook dat allemaal nog eens gaan wijzigen.
26 december 2006 20:44
-
louwrens
als je een nieuw mobo koopt en de oude hdd's weer trug stopt.
moet je windows al opnieuw installeren dan wordt gezegt bij het booten
26 december 2006 20:51
-
erwin_w
Dus als ik het zo lees aan jullie antwoorden haal ik het volgende eruit:
1. Het systeem opnieuwe installeren middels de originele Recovery CD zal niet gaan
omdat de hardware niet wordt herkend door de Recovery-CD versie, en de drivers
zullen opnieuw geinstalleerd moeten worden indien er geen herinstallatie
plaats vind.
2. Beter is het om een schone installatie te doen met een andere Windows XP
installatie CD, dus niet middels de Recovery-CD.
Maar wat als ik dus geen WindowsXP CD heb (is dus het geval), ik heb dus alleen de recovery-CD van dit systeem en de eerder genoemde hardware is gewijzigd.
Bestaat er geen mogelijkheid om dit via microsoft voor elkaar te krijgen?
26 december 2006 21:36
-
leviathan
wat precies houd die recovery-CD in dan? want als je gewoon een windows licentie hebt (stickertje op je case) dan zou je ook gewoon van iemand een windows cd kunnen lenen en dan via jouw code installeren, aangezien microsoft zelf alleen de code als volledige windows licentie ziet. en het cd'tje zelf (licentieloos) maar 30 euro kost.
Dus zolang je je eigen licentiecode maar gebruikt kan het lenen geen kwaad.
26 december 2006 23:32
-
erwin_w
Een recovery-CD is een installatie-CD van WindowsXP Home die specifiek voor deze pc is gemaakt, dus incl. alle drivers die nodig zijn voor dat systeen wat ik heb.
Nu wijzigt de hardware t.o.v. de originele hardware structuur waarvoor de recovery-CD gemaakt is. Er zit dus ook geen serial-nummer bij omdat deze reeds in de recovery is ingebakken. Op de case zit dus geen sticker (zal morgen nog eens de boekjes bekijken, misschien dat deze daar ergens op zit).
Edit:
Heb het gewoon geprobeerd en moest dus windows opnieuw laten activeren wat dus gelukt is.
MS was zeer behulpzaam om dit even te herstellen.
De bijgeleverde Recovery-CD die bij mijn systeem meegeleverd werd kan ik nu gebruiken als onderzetter want die werkt nu niet meer.
Dus heren, het was dus geen probleem om windows weer te activeren na wijziging van de hardware.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp en tot de volgende topic.
Hij mag wat mij betreft gesloten worden.
26 december 2006 23:36