-
sjz
Zelden tot nooit heb ik met een scheel oog naar XP-gebruikers gekeken. Ik ben namelijk tevreden van Windows 2000 en op een andere pc heb ik XP draaien. Maar de laptop (zie Profiel voor de specs) is te zwak om XP op te draaien.
Eerder had ik al gevraagd in een topic hoe je de "pijltjes" van snelkoppelingen kon verwijderen, nu zit ik echter met een andere vraag, ook weer over snelkoppelingen.
Ik heb gezocht op Google en op Tweakwindows.nl, maar gezien ik niet echt goede trefwoorden wist te verzinnen, liepen mijn zoekpogingen op niets uit. Mijn excuses dan ook als dit onderwerp echt wel gemakkelijk terug te vinden is...
Zoals ik al zei wist ik geen goede trefwoorden te verzinnen, en weet ik dus ook niet goed hoe ik het moet uitleggen.
Bij Windows 2000 hebben de pictogrammen een "schaduw". Niet de pictogram z?lf, maar wel het stukje tekst van de pictogram. Bijvoorbeeld "Deze computer". Het pictogram heeft geen schaduw, maar de tekst "Deze computer" wel.
[img]http://img329.imageshack.us/img329/39/pictoschaduwks3.png[/img]
Enig idee hoe ik deze schaduw verwijderen kan? Het past niet echt bij het achtergrond. Bij XP is dit meestal standaard al weggewerkt, is het 'transpirant'. Kan ik dit ook doen met Windows 2000, desnoods met een register-aanpassing?
Groeten,
Jenthe
27 december 2006 16:42
-
roy92
Ik ben niet echt een W2k gebruiker geweest, maar ik kan me herinneren dat ik destijds een programmatje ervoor had. Deze vertraagde de PC echter wel heel erg, vandaar dat ik hem eraf heb gegooid.
Volgens mij is het niet mogelijk om de 'blauwe schaduw' weg te halen. Bij XP is dit pas transparant geworden, naar mijn weten. Ik heb nog even voor je gezocht, maar niks gevonden.
27 december 2006 16:59
-
ali
Ohw ... komt vast door je achtergrond? Zet die eens op GEEN!
27 december 2006 17:55
-
sjz
Dan is het inderdaad weg... Omdat het dan dezelfde kleur heeft als het 'achtergrond' van de pictogram.
Ik heb nu net gemerkt dat ik die 'schaduw' van die pictogram w?l kan veranderen in een andere kleur, maar transpirant helaas niet...
Roy92, bedankt voor je moeite om voor me te zoeken!
27 december 2006 18:22
-
xp 2
Ik tikte
dit in op google en op de eerste site spreken ze over een progje Iconoid.
Ik weet niet of het werkt maar je kan het eens proberen.
27 december 2006 18:41
-
sjz
Ik heb de eerste 8 links geprobeerd, maar ben niet aan een goed resultaat gekomen. Wel bieden sommigen een programma aan om bijvoorbeeld de pictogrammen te verwijderen (zie ik persoonlijk niet echt het nut van in) maar nergens om dat vervelend "blauw schaduwtje" weg te werken.
Ach ja, het is niet echt een ramp hoor. Zeker en vast niet. Ik leer er vast wel mee leven ;-)
Bedankt voor jullie pogingen om me te helpen. ;-)
27 december 2006 23:05