hey!
Ik heb vraagje: ik heb een laptop met draadloos internet, maar als ik iets wil uitprinten, dan moet ik mijn laptop eerst aansluiten op de gewone huiscomputer.
Weet iemand hoe ik draadloos verbinding kan krijgen zodat ik via mijn laptop kan printen?
[i]Edit by Mod:
beetje aangepast..[/i]
[i]Andere Mod:
de titel aangepast...
'printer' is nou niet bepaald veelzeggend, neem ook onze Regels door![/i]
28 december 2006 20:12
leviathan
Is je printer aangesloten op een andere pc of kan deze direct met de router verbonden worden? Als deze op een andere pc aangesloten is, moet deze aanstaan wil je kunen printen via het netwerk, je kunt op de printer pc dan de printer delen door naar configuratiescherm te gaan, dan naar printers, en daar kun je een gewenste printer delen. Daarna op de andere pc printer toevoegen, ook via configuratiescherm en dan heb je de keuze tussen "gewoon" aangesloten printer, of printer via netwerk.
Als de printer direct in je router geplugged kan worden hoef je niet een andere pc aan te hebben staan om te kunnen printen, al weet ik niet hoe het dan met netwerkdetectie gaat, waarschijnlijk ook gewoon bij printer toevoegen kijken of ie hem ziet dan.
28 december 2006 20:34
selwyn
mijn gewone pc is aangesloten op de printer en ook op mijn router mijn pc heeft win ME ik wil met mij laptop (win XP( dingen uitprinten via de router of via mijn andere computer weet iemand hoe dat moet heb van alles geprobeerd.
28 december 2006 22:00
leviathan
lukt het sharen niet?
28 december 2006 23:06
selwyn
nee ik kan geen contact krijgen met de pc.
29 december 2006 00:38
syntax terror
schakel de firewalls eens uit en probeer t dan nog een keer
29 december 2006 10:02
rjonker
Zit je wel in de zelfde werkgroep.
29 december 2006 14:22
enzoload
Wanneer je de printer ingesteld hebt als deel printer op je homenetwerk ,moet je eerst in je lokaalnetwerk zoeken naar computers in je netwerk.
De melding van een gevonden netwerkprinter zal dan opkomen,even de driver van de printer laten installeren(hier zal die om vragen) en dan moet je netwerkprinter werken.
29 december 2006 17:04
selwyn
hey is zover gelukt maar nu krijg ik geen toegang hij zegt dat ik niet gemachtigd ben
29 december 2006 20:17
louwrens
[offtopic]dat heb ik thuis nou ook steeds soms kom ik er wel in maar kan ik niks, soms bij het zoeken naar pc's en soms doet alles het[/offtopic]