Computer probleem?
december 2006
-
sirmikeHey mensen hier een topic, voor de echte computer kenner bij uitstek haha.
Sinds een aantal maanden kan ik mijn computer niet meer binnen 1x opgestart krijgen.
Zodra ik mijn computer aanzet en hij begint met opstarten, stopt hij 10 x halverwege om opnieuw de computer op te starten. zo uit zich eigen... dit gebeurde al sinds ik de computer zonder iets toe te hebben gevoegd aanschafte, dus in originele staat.
Ik heb er sindsdien meer geheugen in gegooid, van 256 naar 1024. en een betere videokaart. dus deze zijn niet de boosdoener omdat het zich daarvoor al afspeelde.
Als ik dan eindelijk mijn computer volledig opgestart heb gekregen, en alles is geladen, gaat alles ook prima. Ik kan dan ook vaak de computer opnieuw opstarten, en dit gebeurd dan zonder probleem.
Het probleem speelt zich dus echt voor als ik mijn computer echt een nacht uit heb gehad en de volgende dag weer aan wil zetten. Dan moet hij echt 10x halverwege opnieuw opstarten, en dat vind ik raar.
Wat zou de oorzaak en oplossing kunnen zijn29 december 2006 16:53 -
michelvandijkProbeer eens je bios te resetten29 december 2006 18:01
-
sjzLijkt me inderdaad aan de BIOS te liggen. Maar ik zou toch aanraden om naar een pc-winkel te gaan en niet zelf aan de BIOS te prutsen mocht je er zelf niets vanaf kennen. Ik ken wel iets van de BIOS, en heb deze proberen up-te-graden... Wel, laten we zeggen dat het fout gegaan is en dat deze nu aan't herstellen is in de pc-winkel.
Dat je pc halverwege wilt heropstarten lijkt me inderdaad echt wel aan de BIOS te liggen. Mogelijk een BIOS Flash doen en deze up-graden als er een nieuwe versie van is. Een nieuwe versie zou dit weleens kunnen verhelpen. :-)29 december 2006 18:08 -
sirmikenieuwe bios upgraden? waar doe je dat.
ja me vader heeft erg veel verstand van computers, en heeft de bios al gereset.
per ongeluk omdat hij een foutje in de bios maakte, hij enablede iets wat disabled moest blijven.
maar bios is gereset ja. en ik heb alles binnen me comp schoongemaakt, zoals stof van de ventilators enzo...zou dat probleem zijn?29 december 2006 18:22 -
louwrensdat je cpu te warm wordt?
opnieuw opstarten zijn wel verschijnselen van hoge temperaturen, maar de klokfrequentie wordt ook omlaag gedaan. bijv: 1.5GHz cpu wordt te warm -> 1.0GHz om oververhitting te voorkomen29 december 2006 18:40 -
erwin_wDit probleem heb ik destijds ook gehad, dit bleef een tijdje doorgaan totdat de pc helemaal niet meer opstartte, Zie ook mijn eerdere topic.
Het probleem was dus het moederbord en later bleek ook de videokaart defect te zijn.
Vermoedelijk is er een spanningspuls geweest waardoor de boel defect is gegaan.
Dus het kan betekenen dat je moederbord misschien defect is, hoef niet zo te zijn maar je verhaal komt overeen met wat ik heb gehad.29 december 2006 18:45