Ik ben een nieuwschierig iemand, en wil een keer Mac uitproberen. Ik heb de installatie cd's, maar ik heb nog wel wat vragen.
Zijn er dingen waar aan ik moet denken voordat ik Mac op mijn pc zet?
Kan ik zomaar Mac op mijn pc zetten?
Als ik mijn pc formateer, moet ik dan kiezen voor een 'Niet Microsoft System' o.z.d ?
Ik hoop dat julie mij kunnen helpen.
mvg,
Maurice Derksema
31 december 2006 10:19
ikkus
Ik heb er geen ervaring mee maar als je zegt welke PC je hebt en welke versie MAC OSX x86 kan ik het opzoeken op OSX86 Project.
Eigenlijk is het illegaal, het is verboden om Mac software op PC hardware te draaien of je moet natuurlijk bij Apple werken.
31 december 2006 10:30
ali
Een mac.. moet je daar niet speciaal een Apple ding voor hebben?
31 december 2006 10:51
ps18
Is het illegaal? Oh dat wist ik niet.
Maar op de cd staat niet een versie ofso. Maar mijn pc is een Dell Dimension 5000. Maar kan niet elke Mac op een pc?
31 december 2006 10:53
masterwillems
Quote van ikkus op 31 Dec 2006 10:30[quote]Ik heb er geen ervaring mee maar als je zegt welke PC je hebt en welke versie MAC OSX x86 kan ik het opzoeken op OSX86 Project.
Eigenlijk is het illegaal, het is verboden om Mac software op PC hardware te draaien of je moet natuurlijk bij Apple werken.[/quote]
een apple computer is ook een pc ;) alleen word pc veels te snel naar windows vertaald volgensmij is het niet iligaal om mac software op een windows pc te zetten ik weet alleen niet of hij 100% compatible is met de hardware in je pc.
31 december 2006 11:48
ikkus
Dat is niet waar!
Je hebt zogeheten X86 edities nodig om Mac OSX op een PC te draaien.
Dit is illegaal!
Ik heb dit uit een tut:
"Read this before reading the guide:
There are only two ways to install OSX 10.4.6 legal on your Windows computer:
1. Become an Apple developer
2. You can also buy an Intel Mac (I would recommend the Macbook Pro), install Windows XP on it using Apple?s Boot Camp and remove OSX completely, so that you have a legally bought osx86 licence. This metod isn?t confirmed and most people say it?s illegal because the EULA says that you aren?t allowed to install OSX on non-Apple hardware."
31 december 2006 12:16
masterwillems
mmm vaag maarja, hou het zelf wel bij windows.
31 december 2006 13:26
roy92
Kijk is wat het eerste zoekresultaat me oplevert: klikje Is wel via een emulator, maar macos valt niet echt te instaleren op een windows pc.
31 december 2006 14:34
syntax terror
Zet het op een virtuele maschine (Met VMware Workstation). CPU moet wel SSE2 of hoger ondersteunen en je moet een speciale versie van mac os X hebben namelijk een gekraakte versie met project naam OS X86.
FF voor de duidelijkheid, je kan hem beter op een virtuele maschine plaatsen omdat bij de installatie het mbr word geflashed en daarmee kun je je hd zeer ernstig beschadigen.
@roy: heb je voor die manier van jou ook os x86 of de normale mac os x? En als het de normale is de powerPC of de Intel versie
31 december 2006 16:13
ikkus
Je kan Mac OSX wel op een echte PC instaleren, je hebt dan een zogeheten x86 editie nodig en je moet veel geluk hebben, de meeste PC hardware is hiermee niet compatteble. Op torrent-sites staan vast wel x86 versies. Maar waarschijnlijk kan niet elk Mac programma erop (bv. Photoshop for Mac OSX). En bovendien werkt Apple aan de nieuwe versie van Mac OSX genaamd Leopard. Als je het persee wil proberen zou ik als ik jou was gewoon op de X86 versie van Leopard wachten, deze versies zijn trouwens niet van Apple maar van bepaalde groepen, eentje heet JaS