-
erwin_w
Mensen, ik heb nu een OEM-versie van WindowsXP Home NL op mijn pc staan, door hardwarewijzigingen heb ik deze opnieuw moeten laten activeren wat dus gelukt is maar bij mijn systeem zat een recovery-CD van dit besturingssysteem die speciaal voor de oude hardware-gemaakt was. De recovery-CD weigert dienst als ik een recovery wilt uitvoeren omdat de hardware niet overeenkomt met de versie op de betreffende cd (geeft die aan tijdens de installatie)
Mijn vraag nu, kan ik de licensie die achterop de kast zit (offici?el) gebruiken als ik een andere Home-versie op mijn pc wilt installeren, dus van een full-installatie cd van Windows XPHome of Pro?
En ja, ik heb al gegoogled maar (nog) niets kunnen vinden.
Alvast bedankt.
04 januari 2007 17:49
-
d3nnis89
De Code die op je kast staat kun je gewoon gebruiken voor de betreffende windows versie.
Dus als je een Windows Xp Home cd hebt, dan kun je die code niet gebruiken voor Win Pro.
Die Recovery-Cd's werken dacht ik niet meer na een format van je windows.
Zou misschien ook kunnen komen door SP2 ofzo, dat je die naderhand pas hebt geinstalleerd.
[i]Mijn vraag: Weet iemand misschien of er een NL x64 versie van Windows Xp bestaat??
Ik kan hem namelijk nergens vinden. :S [/i] Reacties mogen eventueel via de PM, omdat het niet echt iets met dit topic te maken heeft.
04 januari 2007 17:55
-
erwin_w
Bedankt voor je antwoord, het vermoeden had ik al.
En het klopt, na een format kan je de recovery-cd's wel weggooien, hij geeft al aan dat de hardware niet overeenkomt en stopt er gewoon mee.
Nu even achter een cdvan Windows XP Home NL aangaan.
04 januari 2007 19:43
-
louwrens
die kun je wel van iemand lenen je gebruik gewoon je eigen serial die op je kast staat
04 januari 2007 19:50
-
ikkus
Quote van erwin_w op 04 Jan 2007 19:43[quote]En het klopt, na een format kan je de recovery-cd's wel weggooien[/quote]
Dat is niet altijd het geval, ik had een Packard Bell PC geformatteerd maar door wat opdrachten werkte alles weer en kon ik de disk weer gewoon gebruiken.
04 januari 2007 20:10
-
erwin_w
Maar was er daarvoor nog een hardware-wijziging?
En welke opdrachten had je gedaan of is deze vraag hier niet toegestaan?
04 januari 2007 21:54
-
ikkus
Er waren geen hardware wijzigingen, de opdrachten waren:
[code] Z:
reloadhs[/code]
Deze opdracht zorgt ervoor dat mogelijk corrupte informatie terug word gezet (of info die verdwenen is na format:P))
04 januari 2007 21:56
-
erwin_w
Je had dus geen hardware-wijzigingen, maar de recovery wordt onbruikbaar als je dus hardware veranderd. De recovery is speciaal gemaakt voor een bepaald systeem waarvan de hardware-gegevens in de recovery-cd ingebakken zit, en mocht de hardware dus niet overeenkomen met het systeem waarop je de recovery wilt uitvoeren dan stopt die.
Maar zoals jij had, geen hardware-wijzigingen, mag een recovery geen probleem geven.
Ik denk dat ik aan deze oplossing niets hebt, maar alsnog bedankt.
04 januari 2007 22:05
-
blacksorcerer
Let wel op dat je waarschijnlijk de licentievoorwaarden schendt hiermee en dat je op jusristisch gebied geen legale Windows meer hebt ;)
Maar het zal het wss wel gewoon doen en als legaal aangeven :p
04 januari 2007 22:07
-
erwin_w
Is het eigenlijk niet zo dat je betaald voor de licensie en niet voor de Windows-versie (cd), dan zou het toch niet uitmaken welke XP Home cd je gebruikt.
Je blijft immers je eigen aangeschafte en betaalde licensie gebruiken en niet b.v. van iemand anders, dan kan ik mij wel voorstellen dat je problemen zou kunnen krijgen.
04 januari 2007 22:32