-
erwin_w
Mensen,
Ik krijg eerdaags van mijn werkgever een HP-4315 i.v.m. thuiswerk, deze heeft alleen een USB-aansluiting. Nu werk ik thuis met een laptop van het werk en natuurlijk mijn eigen pc. Je raad het misschien al, ik wil via beide pc's de printer kunnen benaderen zonder telkens de stekkers te wisselen. Ik dacht zelf om dit middels een USB-Hub te doen maar of dit ook daadwerkelijk werkt op die manier is mij niet duidelijke.
Er zit dus geen netwerkaansluiting op de printer en zal het met de USB-aansluiting moeten doen.
Wie kan mij hier een antwoord op geven.
10 januari 2007 07:37
-
roy92
Wat je ook kan doen, is dat je de computers in dezelfde werkgroep zet, en de printer dan deelt. Nadeel is dat je de PC waar je de printer dan op aan hebt gesloten, wel altijd aan moet hebben (als je wilt printen)
10 januari 2007 08:00
-
erwin_w
Dat werkt op zich wel maar met de laptop heb ik een VPN-verbinding (volledig dicht getimmert) en kan ik dus mijn netwerk thuis niet benaderen (sorry, was ik even vergeten te melden)
Wat ik eigenlijk wil zal alleen middels de USB-aansluitingen gaan.
Edit: heb het nu anders opgelost, ik heb een KVM-switch ertussen gezet (gekocht bij conrad) waarbij tevens een USB-poort opzit waarop ik dus een USB-printer of een hub kan aansluiten. Kan dus nu middels toets-combinaties schakelen tussen 2 pc's en toch gebruik blijven maken van de USB-printer op beide pc's.
Hiermee is mijn probleem voor zover opgelost en kan er wel een slotje op gezet worden.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
10 januari 2007 09:45