-
matthijs3146
gister is de pc van mij ouders vast gelopen ik heb deze toen gereset maar daarna kreeg k meteen de bios hier zie ik dat de harde schijf niet meer gevonden word ik weet alleen niet hoe dat komt want hij vind wel een dvd speler en dvd-brander wat kan ik hier aan doen ik heb zelf geen idee ik geprobeert om de snoertjes van de schijven te verwissen (het zij twee aparte harde schijven) maar dat werkte ook niet ze worden allebij niet herkent
02 juni 2005 21:49
-
ali
ojah
dat was bij mijn tante ook
heeft pc meteeen weggegooid
pc was ook al oud en werkte niet meer goed
03 juni 2005 12:32
-
matthijs3146
jamaar deze pc is nog niet oud en daarom ben ik ook neit vanplan om hem weg te gooien
03 juni 2005 12:49
-
keitaro
Nieuwe kopen^^
03 juni 2005 13:17
-
djoey
Als je een XP cd in je cd-rom gooit en hem via cd opstart.. dan kun je paratities en schijven zien.. staat ie daar ook niet tussen ?
03 juni 2005 15:10
-
leviathan
mijn probleem is anders maar past ook in dit topic,
Ik heb eventjes de usb cardreader van mijn pa geleend om wat foto's op me pc te zetten, maar dit gebeurde toen mijn externe harde schijf ff unplugged was. nu heeft die cardreader 4 stations gereserveerd en mijn harddisk zit nu met station M opgescheept IPV station J en op die schiijf staat software ge?nstalleerd en de paths kloppen nu natuurlijk neit meer, en in het register alle paths te veranderen is echt te veel werk. Dus dacht ik. ik uninstall mijn cardreader hardware en hopelijk krijgt ie dan station J terug. Dus ik bij apparaatbeheer kijken, maar er zijn 15 usb apparaten geinstalleerd en ik zou niet weten welke weg moeten, en ik ga niet expirimenteren voor het straks compleet mis gaat. weet iemand hoe ik kan achterhalen welke ik moet hebben, of beter nog, hoe ik de stations kan her-indelen, dat is het beste... zodat J naar de schijf terug gaat en de cardreader opschuift. ik check net me mp3 speler, maar die is gelukkig niet opzij geschoven... help..:.(
03 juni 2005 16:17
-
jaerock
@ matthijs:
knal er ff de xp(recovery) cd in wat joey al zei, en ga je schijfen formateren en XP opnieuw installeren. Mocht hij je schijven niet vinden via de cd (je zie dat ie de dvd-drive wel herkende, dus ik neem aan dat ie via de cd hem wel vindt) dan moet je anders ff een bootdisk proberen, je kan zo'n bootdisk oftewel floppy namelijk ook maken voor NFTS schijven, en ik neem aan dat je die indeling gebruikt, zo niet dan maak je een FAT bootdiskje. Voor die bootdisks moet je maar ff googlen, zelf ook ooit een keer gedaan voor onze oude desktop.
@ Leviathan:
spijt me maar ik heb nog nooit een usb hub gebruikt, heb al die aansluitingingen in mn laptop zitten. Weet dus ook niet precies hoe dit fout kan gaan, want als je extrene harddisk J was zou ie dat weer moeten worden als je alle usb stations gedeinstalleerd hebt...
03 juni 2005 16:35
-
matthijs3146
okeej dan ga ik dat even proberen.
bedankt voor de tips
03 juni 2005 17:03