mijn icoon van afsluiten in het startmenu is van de een op de andere dag verdwenen. Wie weet hoe ik die weer terug kan krijgen. Dat is net zo als bij mijn taakbeheer. Die doet het ook niet meer. Kan iemand mij helpen?
28 januari 2007 17:41
irfan
Hey!,
alsuiticoon: start -> uitvoeren: gpedit.msc en druk op OK -> gebruikersconfiguratie -> beheersjablonen -> menu start & taakbalk -> de opdracht Afsluiten verwijderen in of uitschakelen klikken
Taakbeheer:
- Kies Start / Uitvoeren. Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht regedit en klik op OK.
- Kies in de Register-editor HKEY_CURRENT_USER / Software / Microsoft / Windows / CurrentVersion / Policies / System.
- Kies Bewerken / Nieuw / Sleutel, geef deze de naam System en selecteer deze sleutel. Is de sleutel System al aanwezig, dan kun je deze stap overslaan.
- Rechtsklik in een leeg deel van de rechter schermhelft en kies Nieuw / DWORD-waarde.
- Geef de nieuwe DWORD-waarde de naam DisableTaskMgr en open deze door erop te dubbelklikken.
- Vul als waarde het getal 00000000 in om Taakbeheer in te schakelen. Sluit de Register-editor.
28 januari 2007 19:22
blacksorcerer
Lijken me goede tips van Irfan.
Daarnaast voor de zekerheid ook maar eens een uitgebreide scan op virus/spyware doen ;)
28 januari 2007 20:14
caspar
Waarom zou een virus dit doen, en waarom niet iets veel ergers?
wat is erger dan een virus dan? ik heb zelf eens gehad dat taakbeheer foetsie was :S toen stond er op internet een register file voor taakbeheer toen deed ie het weer
29 januari 2007 21:00
louwrens
spy-ware, ad-ware en mall-ware wormen (niet die in de grond zitten:p)
trojaanse paarden zijn ook niet egt leuk, je pc wordt steeds trager na het opstarte
29 januari 2007 21:16
irfan
ja, dat is waar, de topicstellende moet denk ik toch eerst echt een waarschuwing hebben gelezen?! Zo iets van. Open crack..., of: trojan horse alert?!
30 januari 2007 08:04
mathiasvv
dat klopt,
ik heb een melding gehad van een trojaans paard in een setup bestand. Mijn virusscan heeft dat bestand direct verwijderd maar nu weet ik niet of het schade heeft aan gericht
30 januari 2007 09:36
blacksorcerer
Maar hebben de tips van Irfan en een scan met (bij voorkeur) Hitman Pro nou iets opgeleverd ??