-
sjz
[i]Jullie gaan ongetwijfeld zeggen: "hou je aan de regels, het is de bedoeling altijd eerst zelf te zoeken, bv. via Google"
Ik weet niet of jullie me geloven, maar dat heb ik gedaan. Helaas, ik heb niets kunnen vinden (ik ben blijkbaar niet zo'n fantastische Google-aar.)[/i]
Ik heb hier een Windows 98 SE cd en een zeer oude laptop (Pentium II, 64 ram, ...) en gezien deze enorm traag is met Windows 2000 Pro, zou ik hier graag de Win98SE terug op installeren. Een klein probleem, want hij detecteert bij het opstarten de cd niet... Ik heb dus een opstartdiskette nodig, maar deze heb ik dus niet langer in mijn bezig (kwijtgeraakt)
De BIOS is correct ingesteld, zijnde :
Opstarten:
Diskette
CD
Hard Disk
Weet iemand waar ik dat kleine bestandje kan afhalen dat ervoor zorgt dat Win98SE wilt booten? Ik heb hier nog gelukkig een diskettestation en een diskette...
Alvast zeer vriendelijk bedankt,
SJ
28 januari 2007 21:31
-
ikkus
Ik ga idd zeggen dat je eerst op google moet zoeken want als ik op google "Windows 98 SE bootdisk" intypt is de eerste pagina al wat je zoekt.
Download de boot-diskette hier: [url]http://www.dehning.com/download/utilities/bootdisks/boot98sc.exe[/url].
Doe een lege diskette erin, open het .exe bestandje en de rest gat vanzelf.
Ik heb precies dezelfde bootdisk gebruikt voor een Petium 1 met 16Mb RAM en het werkt perfect.
28 januari 2007 21:39
-
sjz
Ik had echt via Google gezocht (hoewel ik woorden als "Win98SE boot" gebruikte) en ik had inderdaad een paar sites gevonden, maar hun diskette-bestandje werkte niet. Na ong. zo'n 6 bestandjes te hebben gedownload besloot ik toch maar eens TW.nl om hulp te vragen. Meeste mensen, zoals u bijvoorbeeld, weten al onmiddelijk iets te vinden.
Zeer vriendelijk bedankt Ikkus, ik probeer het onmiddelijk.
28 januari 2007 21:44
-
etienne
Ikkus, of Sj mischien een idee?tje om een tutorial te uploaden naar deze site met het bestandje (boot-diskette) en wat uitleg?
29 januari 2007 09:57
-
killer
@Sj ik ben ook niet echt een super google-aar
http://www.bootdisk.com/ staat ook Win 9x bootdisk op ... mss heb je er wat aan
---------
@Ikkus sorry had ik niet door
29 januari 2007 10:01
-
ikkus
@ Killer Van die site komt mijn bootdisk, ik heb de direct link gegeven.
29 januari 2007 10:27
-
sjz
De bootdisk wilde dus niet werken. Ik kreeg exact hetzelfde als ik bij andere bootdisks kreeg: "error: wrong systemdisk. Please insert the right systemdisk. Press any key to continue" (zoiets ongeveer was het :-) )
Probleem is enkel opgelost, hoewel ik hoop dat ik Win98 nooit meer hoef te herinstalleren. Mijn laptop draait nu gelukkig stabiel en snel. Ik ben tevreden.
Nog even snel mijn oplossing hier typen, hoewel niemand er iets aan zal hebben vrees ik:
Ik heb hier een illegaal (gekopi?rde) Windows 98 (niet SE) liggen, deze stak ik in de pc en die vond hij dan weer wel (erg vreemd vind ik) ik bootte van de cd, installeerde etc...
Nadien ben ik gewoon rechstreeks van Windows 98 up-ge-graded naar Windows 98SE (SE is trouwens een legale cd) en toen ging het natuurlijk... :-)
Ik vind de laptop echter wel erg vreemd... Een illegale cd vind hij moeiteloos, maar MS legale cd vind hij niet... :s
30 januari 2007 20:44
-
ikkus
Mooi dat het probleem is opgelost.
Wel vreemde laptop ja :p
Een slotje dan maar
--Klik!--
30 januari 2007 21:05