Hey ik heb een paar thema's gedownload maar zoals jullie weten doet hij het soms niet en bij mij doet hij het dus ook niet. Toen heb ik hier op de site gelezen dat je Style XP moet downloaden en dat het thema het dan wel doet maar dat is maar voor een paar dagen omdat je een proefversie download. Nu kan ik dus geen een thema doen ( de thema's xp en klassiek natuurlijk wel) maar nu heb ik verder gezocht en er staan heel veel verschillende dingen over uxtheme downloaden en dat hij het dan wel doet maar ik heb uxtheme 5.0 dus gedownload maar als ik doe wat er op deze site staat staat er een schermpje dat je de computer opnieuw moet opstarten. Dat heb ik nu gedaan maar dan komt er het klassieke thema weer. Als ik het dan opnieuw probeer verandert er weer niks.
Ik heb al best veel gezocht op deze site maar ik zie eigenlijk nergens mijn probleem staan. Ik weet niet of ik de verkeerde uxtheme heb maar bij mij is het allemaal wat anders blijkbaar. Kan er dan iemand zeggen waar je uxtheme kunt downloaden waar het meestal wel werkt want je kunt het op heel veel verschillende plaatsen downloaden.
31 januari 2007 17:32
gerjan
kun je niet gewoon meer een ander thame selecteren (xp thema bijv.) download een ander thema en open die (dat werkt bij mij gewoon)
31 januari 2007 17:44
corvandegroppel
Ik kan wel gewoon xp doen maar als ik een ander thema aanklik in de map resources/themes, komt er gewoon weer het thema xp. Maar heb jij dan geen speciale programma's op je computer voor die thema's? Ik heb trouwens al geprobeerd of het werkt als ik een thema opnieuw download maar dan blijft het gewoon hetzelfde. Ik heb wel een thema van Window Media Center en die doet t wel gewoon maar sommige thema's hebben blijkbaar een speciaal programmaatje nodig.
31 januari 2007 18:17
gerjan
volgens mij heb ik gewoon dat ding gepatched en toen dat thema geopend
maar dat is al meer dan een jaar geleden dus kweet het niet zeker
31 januari 2007 19:03
corvandegroppel
toen ik hier voor het eerst op tweakwindows.nl kwam heb ik er een paar gedowload en die deden het gewoon maar dat is ook al heel lang geleden.
In dit topic van mij staat niet een oplossing, maar ik draaide toen sp1, ik patchte mn windows naar sp2 en toen was het gefixt
31 januari 2007 19:11
corvandegroppel
ja ik had eerst ook dat het thema van windows xp het niet deed maar toen deed ik iets waardoor het blijkbaar weer wel kon maar ik vind het thema van xp dus een beetje saai in vergelijking wat ik eerst had. Maar toen gebruikte ik ook Style XP maar dat is weer zo'n testversie en dan is hij al best snel afgelopen. Dus ik heb gezocht naar een alternatief en heb teon dus de oplossing van uxtheme gevonden maar dat lukt nog niet echt. Als ik uxtheme heb gedownload doe ik gewoon wat ik wel maar er verandert helemaal niets en als ik hier op de site kijk en kijk hoe je het precies moet doen dan kloppen de stappen niet met wat ik kan aanklikken. Of ik heb niet de goede uxtheme gedownload of ik begrijp het niet helemaal:P
Kan er dan iemand even heel simpel uitleggen hoe dan uxtheme gebruikt nadat je hem hebt gedownload en er verder nog niks mee hebt gedaan?
31 januari 2007 19:33
leviathan
De uxtheme patcher pathed je uxtheme.dll file, deze is noodzakelijk voor skins. De windows skins zijn de .msstyle bestandjes, andere bestanden werken waarschijnlijk niet. Soms kan het ook zo zijn dat na het patchen van uxtheme.dll de service "thema's" niet goed terug is ingeschakeld, dan kunnen skins namelijk niet geladen worden (alleen de classic style). Om te controleren of de service goed staat kijk je bij START-->UITVOEREN-->SERVICES.MSC of de service thema's op automatisch staat. Normaal gesproken is het dan een kwestie van dubbelklik op je .msstyle bestandje en het werkt.