2.8, dus 1.4 per processor of 2.8 per processor x 2 = 5.6 GHz?
K snap da nieuwe DUO-Core en Kwatro (Quotro ofzo) Core niet :P
06 februari 2007 21:25
d3nnis89
Daar was al eens een keertje een topic over...(Heb ik destijds ook maar ff uitgezocht, omdat ik het ook niet wist)
kwam erop neer dat zo een core-processor 40% meer performance heeft.
Dus bij een processor van 1.4 Ghz Duo-core moet je nog 40% bijrekenen.
Dan zit je op 1,96 Ghz
Verder werd er gezegd, dat de processor minder heet wordt.
06 februari 2007 22:03
caspar
Dus bij 2.8 Keer 1.40 is het ongeveer 3,9 GHz
Hij staat nu hier en hij draait prima met windws Vista. Alleen als ik 'alleen al' generals draai staat het geheugen metertje op 85% (Dus c.a. 850 van de 1024 Mb). Is het verstandig om er nog 512 of 1024 bij te kopen of niet?
08 februari 2007 20:51
louwrens
ja als je dat een zware game gaat doen zoals nfscarbon ofzo doen ze niet.
omdat je te weinig hebt
08 februari 2007 20:54
d3nnis89
Meer geheugen is natuurlijk altijd meegenomen!!
08 februari 2007 20:54
caspar
[quote]ja als je dat een zware game gaat doen zoals nfscarbon ofzo doen ze niet.[/quote]
Euh, hoezo dat? Ik heb een keer op 4000+ Mb gezeten, von ik leuk ZONDER dat de HDD mewerkt. En ik ga idd NFS Carbon nog een keer installeren, staat nog op de oude PC maar niet op de nieuwe.
08 februari 2007 20:57
blacksorcerer
[quote]ja als je dat een zware game gaat doen zoals nfscarbon ofzo doen ze niet.[/quote]
Standaard staat er virtueel geheugen ingesteld, waarbij je hdd als geheugen fungeert, wat uiteraard wel langzamer is dan normaal geheugen.
[quote]Euh, hoezo dat? Ik heb een keer op 4000+ Mb gezeten, von ik leuk ZONDER dat de HDD mewerkt. En ik ga idd NFS Carbon nog een keer installeren, staat nog op de oude PC maar niet op de nieuwe.[/quote]
Ik vraag me af wat jij met bovenstaande schuin/dikgedrukte zin bedoeld.
Je kan ?f dan ook daadwerkelijk fysiek 4GB aan geheugen gehad hebben ?f je had gewoon virtueel geheugen aanstaan en dan 'werkte je hdd dus mee'.
Soms wordt het virtueel geheugen door Windows zelf al gebruikt zonder dat je echte geheugen al vol is.
Als je virtueel geheugen uitzet en dan je fysieke ram limiet overschrijdt zal Windows daar een melding van geven en kan je gewoonweg niet verder (wat nogal logisch is).
09 februari 2007 00:20
caspar
[quote]Soms wordt het virtueel geheugen door Windows zelf al gebruikt zonder dat je echte geheugen al vol is.
Als je virtueel geheugen uitzet en dan je fysieke ram limiet overschrijdt zal Windows daar een melding van geven en kan je gewoonweg niet verder (wat nogal logisch is).[/quote]
Ik speelde net Doom 3 op zijn mooist: "Warning, this mode needs 512 Mb graphic memory". Ik heb slechts 128 en 384 met turbocache, gokje wagen dus. Ik heb 1024 Mb geheugen in de nieuwe PC maar hij stopt onder het spelen, door te weinig geheugen of te weinig grafisch geheugen?
09 februari 2007 18:37
blacksorcerer
Ik zie dat dit topic totaal ergens anders om ging, namelijk de pc van je ouders die niet eens opstarte, dus het lijkt me dat je voor dit nieuwe probleem beter een nieuw topic kan starten.
Want dat uitvallen wordt vaak ook veroorzaakt door warmte ontwikkeling van de graka of processor en nog vele andere oorzaken.
Wat betreft de pc van je ouders, het lijkt me dat wij daar weinig aan kunnen doen als alleen je oom eraan mag...
En je begon zelf al over nieuwe processor e.d, maar dat is dan beter iets wat je in een nieuw topic kan doen.
Hier dus graag on-topic over de pc van je ouders, mits daar nog wat over te zeggen valt, en de rest via een nieuw topic of PM.
10 februari 2007 12:17
caspar
Jup, hij staat hier nu en ik doe mijn 1e post via deze pc op jullie website. Fijn ding maar me oom gaat er weer XP opzetten, want als ik bijv. deamon tools installeer zegt hij:
"Deamon tools is incompitabel met deze versie van windows"
Naja, updates downloaden dan maar anyway niet handig. En ook de draadloos kaart komt niet aan de praat.