-
michelvandijk
Hallo TW'ers,
ik heb een trojan, hiervoor kan ik geen remover tool vinden ..:s Heb al ge-googled, tot zover geen resultaat.
wie kan mij helpen. het virus zit in de map: locals\temp\ASFWHide.
MvG<
Michel v. Dijk
14 februari 2007 21:24
-
blacksorcerer
Het was wel zo fijn geweest als je ook erbij had gezegd wat voor trojan het dan was, waarmee je het detected hebt (welke AV/SW scanner).
Maar Google geeft wel wat results waarbij het lijkt te gaan om Ashampoo Firewall.
Kan dat juist zijn c.q. klinkt het bekend in de oren en heb je dat al eens op normale manier proberen te installen of updaten?
Probeer ook altijd een dergelijke file te verwijderne in Veilige Modus (en dan het liefst ook nog in Commando Prompt).
14 februari 2007 23:00
-
leviathan
hij zit in de map temp dus het lijkt mij niet echt dat het een cruciaal bestand aangetast heeft, dus gewoon hard deleten (via de veilige modus of repair console zoals hierboven vermeld zou goed kunnen helpen).
14 februari 2007 23:25
-
christiaan
Als het zich in de temp bevind, kan je dan niet gewoon via schijfopruiming je temp files wissen?
15 februari 2007 08:53
-
ali
www.ccleaner.com delete gewoon alles zonder problemen.
15 februari 2007 09:30
-
michelvandijk
Quote van blacksorcerer op 14 Feb 2007 23:00[quote]Het was wel zo fijn geweest als je ook erbij had gezegd wat voor trojan het dan was, waarmee je het detected hebt (welke AV/SW scanner).
Maar Google geeft wel wat results waarbij het lijkt te gaan om Ashampoo Firewall.
Kan dat juist zijn c.q. klinkt het bekend in de oren en heb je dat al eens op normale manier proberen te installen of updaten?
Probeer ook altijd een dergelijke file te verwijderne in Veilige Modus (en dan het liefst ook nog in Commando Prompt).[/quote]
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ja ik heb die firewall geinstallerd ja.. zal m verwijderen, kijken of dit helpt ..
Edit: probleem opgelost, firewall verwijdert en ccleaner laten draaien. en volgens mij is ie nu weg ..!:d dat t zo simpel was op te lossen(y) ik helemaal in de stres:p
Iedereen bedankt!(y)
15 februari 2007 15:04
-
blacksorcerer
Als je "ASFWHide" in google had gegooid had je het zelf ook zo gevonde, dus volgende eerst zelf wat beter zoeken (ASFWHide lijkt me iig een erg duidelijk keyword waarmee je zou zoeken).
Mja het is opgelost, en tijd voor een andere firewall blijkbaar :p
15 februari 2007 18:04