Ik heb een laptop waar ik eerst windows vista op had gezet. Maar nu ben ik dat een beetje zat en wil ik windows xp er weer op.
Maar dat gaat niet.
Als ik via de Vista dvd alles formatteer, en de windows xp cd erin doe, dan zegt XP: er zijn geen harde schijven gevonden.
Hoe zorg ik ervoor dat windows xp er weer op staat?
De laptop:
Blu-ray
2 Ghz (dual core)
200 GB HD, verdeeld in 2 partities
Nvidia Geforce 7700(ofzo) graka
Merk: VAIO
18 februari 2007 13:17
xp 2
Je hebt sector zero van de HDD toch niet vernietigd h???
18 februari 2007 17:47
abdoul
als je reboot dan de cd erin flikkeren en dan op reboot drukken dan moet hij ze herkenen
18 februari 2007 17:51
sparky
[quote=59541]
Excuses voor het off-topic gaan.
maar wat bedoel je met sector zero?
18 februari 2007 18:31
xp 2
Dit is het gedeelte van je harde schijf waar je opstartgegevens opstaan, volgens mij staat de boot.ini ook daarop
18 februari 2007 18:32
djoey
master boot record ?
het mbr bedoel je ?
18 februari 2007 18:50
ali
Jongens, er is niks mis met sector zero of wat dan ook.
Ligt vast aan Vista, die soort beveiliging op heeft gezet.
Ik heb ergens gelezen dat je de BIOS moet restarten, maar ik heb geen idee hoe ik in de BIOS kom van een laptop. F8 of DEL heeft geen zin.
18 februari 2007 21:08
gardianangel
mocht je in de bios willen komen gebruik f2 .
het beste wat je kan doen is in de bios de opties veranderen en als first boot device je cd-dvd speler te nemen start vervolgens gewoon op met je windows cd .
Laat hem de partitie waar je hem hebben wil tijdens de setup verwijderen ik heb namelijk het vermoeden dat vista hem als dynamisch heeft ingesteld en daar kan xp niet mee overweg .
vervolgens nieuw aanmaken en instaleren die handel.
18 februari 2007 21:59
easyboarder
Vraagje:
Waarom formatteer je je HDD met de Vista dvd als je daarna XP gaat installeren? Doe het gewoon met de cd van XP, dan weet je zeker dat er niets fout gaat. Het kan zijn dat vista namelijk je HDD iets anders formatteerd dan XP (is maar een gok, maar aangezien het over een format gaat heb je niets te verliezen) het is te proberen.
19 februari 2007 03:37
xp 2
[quote=59560]
Ja, dat bedoel ik, het wordt ook wel eens sector zero genoemd
19 februari 2007 11:37
ali
[quote=59602] Lukt niet...
19 februari 2007 12:07
easyboarder
bedoelde eigelijk waarom je dat niet in eerste instantie deed.. maa goed, daar lossen we niets mee op nu.. Wat voor foutmelding krijg je dan?
19 februari 2007 16:09
ali
Er zijn geen harde schijven gevonden. Mogelijk staan deze niet aan ofzo.
Voor de rest allemaal troep van restart je laptop
19 februari 2007 16:52
lighscan
Om in de BIOS te geraken van je VAIO laptop, moet je "F2" of "F3" indrukken.