-
sparky
Ey, in juni vorig jaar kochten wij thuis een nieuwe PC.
Alleen , we kregen er niet al te veel software bij.
enkel de CD_rom van WINXP maar bv: geen recovery cd-rom
(en ook geen office, maar dit is standaard ofniet? :s) .
Nu , ik zou er heel graag nog es naartoe gaan en die cd-rom (recovery) eisen
anders ben ik de standaard-software kwijt.
Zijn ze verplicht die cd-rom aan mij te geven? En wat moet ik doen als ze het niet geven?
20 februari 2007 16:06
-
deadlock
volgens mij zijn ze het niet verplicht,, ik heb het ook niet bij mijn pc gekregen
20 februari 2007 16:09
-
roy92
Men is niet verplicht om cd's roms met de software die op het systeem staat mee te leveren. Vaak word dit wel gedaan, maar dan heb je de PC vaak gekocht bij een erkende computer winkel; bijv.: Dixons, Paradigit, MediaMarkt etc... Volgens mij heb jij je computer bij een 'lokale pc-boer' gekocht, en daar doen ze dat vaak niet, omdat ze de PC zelf in elkaar bouwen, de software erop gooien en dan in de verkoop gooien. Kortom bij een 'erkend merk/winkel' zal je het wel krijgen, maar bij een 'lokale pc-boer' niet.
20 februari 2007 16:11
-
irfan
Nee, ze geven bijna niet meer de software erbij, omdat je alle drivers kunt downen van de officiele sites, XP hoor je er wel bij te krijgen, maar die krijg je ook niet meer
20 februari 2007 16:14
-
roy92
Het gaat niet zozeer om de drivers, maar 'Sparky' bedoelt bijv. Nero, Office, WinDVD etc...
Bij Acer, Packerbell, HP, Dell enzo krijg je dit vaak wel gewoon, maar dat komt omdat het de 'grote merken' zijn.
20 februari 2007 16:22
-
sparky
Klopt. Nu, het zijn niet alleen "lokale pc-boeren" maar ook geldwolven.
Vind et gwn schandalig.
[quote]
Tja, belgen h?....grapje. Niks aan te doen, het zeit zo.
[/quote]
Zalt gaan :@ :p
20 februari 2007 17:15
-
roy92
Tja, belgen h?..:P..grapje;). Niks aan te doen, het zeit zo.
-slotje
20 februari 2007 17:27