Kort gezegd: Als ik mijn PC uitschakel via start>uitschakelen dan sluit het af, maar start weer opnieuw op nadat hij is afgesloten.
Dit is best irritant. Hoe kom ik er vanaf?
23 februari 2007 11:54
ryan
Uit knop
Geen fout melding?
Heb je al is geprobeerd anders af te sluiten?
23 februari 2007 11:56
bj farmore
Dat heb ik laatst ook een paar keer gehad :S
volgens mij gebeurde het nadat ik bootvis had gebruikt en die gaf een foutmelding na opstart als bootvis moet verschijnen, dus ik denk dat bootvis er eventueel mee te maken zou kunnen hebben. Dat die restart in bootvis is blijven haken ergens in windows ofzo....
Maar ik heb die herstart niet altijd... de ene keer wel en dan een keer weer niet heel raar:S
23 februari 2007 12:24
sparky
Probeer eens in veilige modus.
Je kan ook via je uit-knop proberen, dan sluit hij bij mij automatisch af.
Zoniet? nja, heel de pc in een keer uitschakelen maar wel niet echt gezond.
Misschien back-upje maken van gegevens en herinstalleren als het echt niet lukt?!
Succes ;)
23 februari 2007 12:40
christiaan
Zou je ook je boot.ini kunnen posten? Staat in C:// verborgen bestanden
23 februari 2007 12:48
ali
[code]
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
[/code]
Heb geen Bootvis geinstalleerd. Geeft geen foutmeldingen.
Als ik uitschakel schakelt het op normale manier uit. Is die eenmaal uit, dan herstart het gewoon weer.:S
23 februari 2007 12:59
louwrens
Wake on LAN aangezet in BIOS?
de router kan je pc weeropstarten, als je je WoL aan hebt :p
23 februari 2007 14:31
ali
Ik heb niks in BIOS gedaan en router staat uit.
23 februari 2007 14:34
savenner
heb het een paar keer gehad
afsluiten,starte die opnieuw op,afsluiten,uit:)
heb het nu niet meer
23 februari 2007 15:55
gerbenkwakkel
Dat moet je instellen bij Energiebeheer in configuratiescherm ik had het namelijk ook;)
23 februari 2007 16:20
ali
Hebben jullie dit ook?:
[img]http://img157.imageshack.us/img157/7725/naamwe5.jpg[/img]
Of is het verkeerd bij mij?
@Savenner: Hoe ben je er vanaf gekomen dan?
24 februari 2007 12:53
louwrens
ik heb dat ook zo
24 februari 2007 12:59
bj farmore
ik heb dit porbleem dus ook en ik ben er nog steeds niet vanaf
@gerbenkwakkel wat moet heb jij dan veranderd in energiebeheer, ik zie niet iets wat van toepassing is op dit probleem
27 februari 2007 20:32
timenting
raar ik heb dat ook gehad maar oc gewoon een poosje laten uiutstaan was het weer over ..geen dee hoe dat komt hoor ? !
28 februari 2007 11:03
ikkus
Dat van die UPS service is heel normaal.
ik heb het op alle PC en laptops van mij en die werken prima.
Daar licht het dus niet aan.
28 februari 2007 12:28
ali
Waar wel dan aan? Probleem is nog steeds niet opgelost ...
28 februari 2007 13:00
louwrens
Je aan-uitschakelaar*-)
28 februari 2007 14:19
leviathan
Het komt me bekend voor, heeft hier ooit al eens een ouder topic over bestaan? Ik weet niet voor in hoeverre de database nog intact is op de site.
Zelf heb ik het ook een keer gehad maar dat was bij mn 2e pc (a.k.a. proefkonijn) en volgens mij was ik er na een format gewoon vanaf, dus zou de fout in windows moeten zitten. Niet dat jij ook meteen moet gaan formatteren, maar ik had toch geen waarde aan de HDD-inhoud dus voor mij was formatten de makkelijste optie.
28 februari 2007 14:31
bj farmore
ik heb nog niet zo veel zin in formatteren, mijn back-up schijf is al kuren aan het vertonen dus wil ik eerst een vervangende schijf daar voor hebben. Ik heb namelijk wel dingen waar ik waarde aan hecht op de computer staan.
28 februari 2007 14:38
ali
Aan uit schakelaar werkt niet,
28 februari 2007 15:14
sparky
[quote=60414]
Kan je niet via een FTP ergens backuppen?
Misschien een freehosting beginne, belangrijke dingen uploaden en dan formatteren?
of is het te groot?
28 februari 2007 15:24
bj farmore
jah.. daar is het een beetje te groot voor, daarom wil k binnen kort een externe harde schijf kopen.
het is iets van 20 tot 30 gig, kan mischien de harde schijf van me ouders gebruiken maar dat zullen ze niet echt leuk vinden denk ik.
@ali bij energiebeheer kun je onder geavanceerd de functie van je aan/uit knop bepalen, maar ik zelf wil het dus ook gewoon kunnen onder windows met uitschakelen.
En gaat dat aan/uit schakelen met een knop op de kast uiteindelijk dan ook niet via windows? ik heb het nog niet geprobeerd maar dan zal het zelfde resultaat uit moeten komen dan.
28 februari 2007 15:31
ali
Ik heb opgelost denk ik. Zown stekker in moederbord lag open, moest dicht.
28 februari 2007 16:58
bj farmore
wat voor stekker :S
28 februari 2007 19:19
louwrens
Ja, dat is nou Ali:p
28 februari 2007 19:24
ali
Een of ander stekker :p weet ik het.
Zo eentje dat uit de voeding komt.
Ik weet het probleem waarschijnlijk, een maat van mij heeft datzelfde probleem gehad met een amd 3800 X2, bij hem lag het aan de voeding die langzaam kapot ging
01 maart 2007 10:56
bj farmore
dat zou opzich wel kunnen want een hardeschijf van mij slaat soms ook niet aan. Maar daar dacht ik liever nog niet aan:( ik heb ook wel een b-merk voeding dus moet maar eens opzoek naar een ander:S
01 maart 2007 11:00
denmen
1 tip bij het kopen van een nieuwe voeding, let niet alleen op het aantal wat maar ook om de amper?. Dat gaf een medewerker van alternate mij als tip toen ik problemen had met me voeding ;)
01 maart 2007 11:07
louwrens
heb zelf weet niet wat voor voeding een 350W van L&C Technology:S hij is wel vet stil, stiller dan mn andere koelers:D
het aantal Watt wil niet zeggen dat hij zoveel neemt, als je pc 200W nodig levert de voeding 200W aan de pc, de voeding kan tot zoveel Watt wat erop staat, voorbeeld voeding 400W kan tot 400W leveren
niet slecht ding.
in die Sweex basic kast zit een standaard voedingkje die trekt onze dualcore 64X2 4600+ (overgeclockt naar 5000+) als een eitje:P
goede heb ik in mn pc he? weet niet eens als ie goed is of wel:S komt lauwe lucht uit, hij trekt het makkelijk
01 maart 2007 11:41
bj farmore
Ik heb nu een Q-tec 350W voeding er in zitten:S niet echt kwaliteit. Maar de computer zelf vraagt niet meer dan ongeveer 250W dus ik vind het een beetje raar aangezien ik deze voeding nog maar een jaar heb.
Maar ik zat sowieso al naar een andere te kijken, nu moet alleen nog me salaris binnen krijgen:)
Die Denmen spreekt me opzich wel aan, is volgens mij wel goed merk en niet al te duur.
01 maart 2007 11:48
denmen
weetje louwrens wat je dan een keer moet doen, een nieuwe voeding erin zetten en dan nog een x kijken, een vriend van mij die had ook een nieuwe voeding erin zitten en hij ging ineens een stuk sneller, vraag me niet hoe het kom maar miss leuk om te proberen om nog meer power uit je x2 te krijgen
01 maart 2007 11:49
bj farmore
Ik heb alleen het probleem dat ik niet weet hoe ik even een voeding van iemand kan lenen:S
01 maart 2007 11:49
blacksorcerer
Leuk dat jullie een totaal gesprek hebben over voedingen, maar de TS heeft het zelf er helemaal niet over gehad dat er ook iets mis was met zijn voeding. Er zat alleen een stekkertje wat los blijkbaar, maar het probleem lijkt iig opgelost: [quote=60467]
Gezien alle off-topic posts sluit ik het topic maar.