weet iemand wat de gemiddelde temperatuur is van een laptop!?
01 maart 2007 00:53
selwyn
ik zou het niet weten heb er zelf ook ??n :P
01 maart 2007 00:56
louwrens
wat is je temp nu dan?
01 maart 2007 00:57
gerbenkwakkel
Ja je kunt het zo meten met EVErest;)
01 maart 2007 09:32
blacksorcerer
Nou... als ik zo aan de bovenkant voel terwijl de laptop aanstaat, voeltie enorm koud aan :p
Maar dat bedoel je vast niet, echter wat je dan wel bedoelt is ook niet duidelijk, want je kan de temperatuur bedoelen van de cpu, de algemene temperatuur in een laptop, of anders...?
Meestal zit bij de laptop al standaard wat software die dit kan uitlezen, en anders zijn er nogal je bios of andere programma's waarmee dit kan.
Een antwoord op je vraag kan iig niemand geven, aangezien iedere laptop anders is en het ook van andere factoren afhangt zoals de omgevingstemperatuur en de mate van belasting van de componenten in de laptop.
01 maart 2007 11:51
revolution
@blacksorcerer:
Ik weet dat het van verschillende factoren afhangt, maar daarom vraag ik ook wat is normaal oftwel gemiddelde temperatuur van een laptop.
En met temperatuur bedoel ik niet de bovenkant van me laptop, ik bedoel de CPU en de algemene temperatuur.
Aangezien veel leden een laptop hebben kunnen zij mischien de temperatuur geven van deze twee die ik bedoel. Aan de hand daarvan kan ik mischien opmaken wat ongeveer de gemiddelde temperatuur zou kunnen zijn.
01 maart 2007 14:34
louwrens
een desktop is meestal tussen de 25 en 40 graden
01 maart 2007 14:39
softlocker
Idd, zoals Louwrens zegt, tussen de 25 en 40 graden, maar als je je afkoeling steeds op maximum zet (wat wel wat batterij slikt), kan je gerust me je laptop een 2tal uurtjes werken zonder dat je er een ei op kan bakken!
01 maart 2007 15:34
blacksorcerer
zolang de temperaturen van CPU op idle niet boven de ~45 en op full load niet boven de ~65 uitkomen dan kan het geen kwaad, maar echt te vergelijken vind ik het niet met een desktop.
Als je nou gewoon de temperaturen die je hebt hier posts valt er nog wat te vergelijken.
Een "gemiddelde" temperatuur is nou eenmaal gewoon onzin, omdat je dat niet kunt zeggen.
01 maart 2007 17:36
louwrens
bij boven de 60 of vanaf 60, flikkerd m'n mobo m'n pc uit:p
ze zeggen deat de gemmiddelde temp voor een Desktop cpu 35 graden is.
op die temp draait mn pc wel super,