harde schijf is geformateerd. maar kreeg windows xp niet geinstaleerd :s waarom weet ik nog steeds niet.
een vriend van mij zei dat ik mijn oud moederbord terug moest inbouwen en p instaleren en daarna teurg het niewe moederbord inbouwen om dan de herstefunctie van window setup te gebruiken om de juiste instellingen te hebben. ik heb gedaan maar nu kan ik windows xp niet herstelen:s kan niet booten vanaf cd-rom. kan ook niet meer in de bios om de boot instellingen te veranderen. bij het opstarten van de pc op del drukken doet niets en op pauze ook niet :s
08 maart 2007 15:22
henniemix
En als je nu eens een andere harde schijf erin zet en daarop windows installeert, dan kun je in ieder geval weer in je bios. Misschien kun je die andere harde schijf er dan als 2de harde schijf eraan hangen en een schijfcontrole doen of zo?
08 maart 2007 15:38
psyheart
mijn andere hd kan ondersteund geen slavedrive.
bij jumper settings op de stikker op hd staat: slave, cable select en master (1 drive)
08 maart 2007 15:45
henniemix
MM, en je hebt geen andere HD nog ergens liggen (of in een andere computer zitten) die je effe kan gebruiken. Want dan kun je namelijk als het goed is wel weer in je bios en dan kun je de instellingen van je bios eens bekijken. Dan kun je misschien weer van cd/dvd opstarten en dan kun je weer vooruit!
08 maart 2007 15:48
psyheart
heb geen andere hd meer liggen. heb enkel nog een laptop staan.
08 maart 2007 15:49
henniemix
Toevallig niet nog een oude hersteldiskette of zo liggen?
Misschien kun je daar dan iets mee
08 maart 2007 15:52
pim1502
[quote=61215]
dus jij denkt dat als je een andere harde schijf erin doet en daar xp op zet, dat je dan ineens weer wel in de bios kan? Nou geloof mij.. dat heeft er niets mee te maken want de harddisk staat los van de bios. Op het moment dat je op del kan drukken zodat je de bios in kan.. dan pas gaat hij de harde schijven doorzoeken, welke er inzitten etc. Maar het maatk daarbij niet uit of je er dan een nieuwe harddisk in doet want zelfs zonder harddisk kan je de bios nog inkomen. Dus wat je nou zei is eigelijk best wel complete onzin.
08 maart 2007 15:58
psyheart
nee niet meer. had er 1 waardat ik de MBR kan repareren, maar die ben ik kwijt gespeelt op een feestje :p
heb nog wel de cd liggen van Windows Lastest Version.
handige cd die windows en alle drivers die er maar zijn in zich heeft.
je kan deze gewoon laten booten vanaf dvd-romen dan start windows gewoon maar dan vanaf dvd-rom. (image achtig)
maar kan deze niet gebruiken omdat ik niet kan opstarten vanaf cd/dvd
08 maart 2007 15:58
henniemix
[quote=61221]
Er staat toch duidelijk dat hij in zijn bios moet zijn en dat hem dat niet lukt. Als hij er nu een andere harde schijf aan hangt waarop hij wel gewoon windows kan installeren, dan moet het ook lukken om in zijn bios te komen. Dan kan hij de instellingen aanpassen en dan die andere harde schijf eraan hangen. Pas dan kan hij ook daadwerkelijk windows installeren op de 'kapotte' harde schijf.
Niet alles wat ik schrijf is complete onzin! :s
08 maart 2007 16:05
psyheart
bestaat er geen hotkey om optestarten vanaf cd/dvd-rom?