ik wil graag stemherkenning instaleren op mijn computer maar als ik zoek krijg ik daar alleen maar resultaten voor microsoft 2002 en office xp maar ik heb office 2003.
weet iemand hoe ik het kan instellen?
ik heb al gezocht!
alvast bedankt
16 maart 2007 18:20
xp 2
Ik weet eigenlijk niet of het gaat onder XP, maar met windows vista wel.
Ik gebruik het, zeer handig
EDIT: Eerste hit op google.
16 maart 2007 18:29
timenting
mischien even zoeken ja!
16 maart 2007 18:57
blacksorcerer
Beter is om speciale software te gebruiken zoals Dragon NaturallySpeaking 9.
Ik heb dit zelf getest met een middel-kwaliteit microfoon (van headset) en het vergt toch wel wat tijd om te zorgen dat hij je stem goed herkend.
Dus wat geduld of een goede kwaliteit microfoon is wel zo handig, daarnaast zijn dit soort programma's behoorlijk duur :o
Met de optie in Office heb ik geen ervaring, maar zoals de link van Xp 2 al benadrukt, is dit maar voor bepaalde versies, en NL zal hij dus niet ondersteunen, wat DNS9 wel doet.
16 maart 2007 20:37
timenting
het hoefy niet alemaal legaal toch?
16 maart 2007 22:08
xp 2
Op dit forum wel ;)
16 maart 2007 22:13
timenting
jah dat snap ik maar als hij iets aan wil schaffen maar je moet ook alternativen geven omdat het zo duur is!
16 maart 2007 22:17
blacksorcerer
Nou je moet zelf weten wat je doet of hoe je eraan komt, als je TweakWindows.nl er maar buiten laat ;)
Er zijn ook genoeg mensen op het forum die aangeven wel software legaal te kopen, maar dit gaat dan meestal niet om dit soort dure software.
Kijken of er open-source projecten op dit gebied zijn is natuurlijk ook nog een optie, en verder zijn er genoeg betaalde programma's te vinden via Google.
Dus ik zou zeggen, probeer even zelf wat beter te zoeken en maak dan een keuze welk programma je wil gebruiken (of zelfs kopen).
16 maart 2007 22:20
timenting
indd maar ik zeg ook niet dat je t perse moet dowloaden .....( dit mag ik niet zeggen weet ik )
maar waarom zou je deze stemherkenning eigelijk willen hebben..het is wel handig maar als er zoveel bij komt kijken en het is zo duur zou ik het wel weten..maar ik ga pitten mzzl
16 maart 2007 22:22
ali
Ik was er een tijdje achteraan, maar de enige dat ik kon vinden waren die van Vista en die van Dragon Naturally Speaking. Dit laatste moet je kopen! Er zijn geen serials oid voor. Van Vista vond ik nogal slecht dusja. Je moet wel eerst Vista hebben daarvoor..
17 maart 2007 10:01
pkvdesigns
ga eens op zoek naar E-speaking is ook wel chill spraakherkennings programma ook niet echt duur ofzo zoek maar s
Edit: 30 day trail en dan kun je t kope voor 14 dollar dus is nie duur werkt mooi
17 maart 2007 12:21
gerjan
Dragon Naturaly Speaking werkt erg fijn. Ik gebruik het om mn werkstukken te digitaliseren. Werkt meestal goed maar de opmaak moet je nog wel even bij langs. het werkt niet heel erg fijn ofzo maar als je eenmaal goed bezig bent dan lukt het aardig.