Windows Xp Home
maart 2007
-
d3nnis89Ik heb een klein vraagje aangezien ik er niet helemaal zeker van ben.
Ik heb hier een Computer staan met een legale registratie-code voor Windows Xp Home edition.
Is het mogelijk om een Windows xp Home Edition te downloaden met Sp2, en die vervolgens te installeren aan de hand van de code die op de kast staat? Of is die Code alleen voor Windows Xp Home, Service Pack 1?
De registratie-code die op de kast staat heb ik namelijk al voordat Sp2 er was.17 maart 2007 12:29 -
raxdat is afhankelijk van met welke servicepack de pc destijds geleverd werd. Als hier standaard xp sp1 op stond dan zal de code wss niet werken. Maar aangezien het een legale code betreft kun je wel gratis bij microsoft een nieuwe code aanvragen die met servicepack 2 werkt.17 maart 2007 12:34
-
d3nnis89oooh, en hoe zit het dan met de cd-rom?
Want die geven ze waarschijnlijk niet gratis weg toch?
Heb namelijk geen Windows Xp cd-rom gekregen bij deze Computer.
Op de Computer stond Service Pack 1 (bij de aankoop)17 maart 2007 12:36 -
henniemixVolgens mij moet dat helemaal geen probleem zijn! Het is toch een code voor Home Edition!
Voor de zekerheid moet je even contact opnemen met Microsoft, maar volgens mij moet dat gewoon kunnen!17 maart 2007 14:33 -
tobiasvsHet kan iig door Windows XP SP1 te installeren, en dan vervolgens te upgraden met SP2 (deze kan je legaal downloaden van de Microsoft-site, ik geloof hier: http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=nl. Ik weet het niet helemaal zeker, ik zit nu op school met een minder aangename versie van XP Pro). Het enige probleem is dan de CD van XP Home SP1 te krijgen, maar het is misschien handig om die sowieso een keer op te vragen, als je de PC een keer moet formatteren, heb je die toch nodig.19 maart 2007 15:04
-
d3nnis89Het is me allemaal in het weekend gelukt. ;)
Er stond dus Windows Xp Professional op die Computer (Sp2)
Kwam erachter dat je niet van Pro naar Windows Xp Home kunt..
Dus heb de Computer gewist via de Windows Professional Cd-rom. (Sp2)
Na het formateren heb ik de pc uitgedrukt.
Toen heb ik Windows Xp Home Sp2 erin gedaan, en die vervolgens geinstalleerd.
Met de code die op de kast stond... (Werkte allemaal perfect)19 maart 2007 17:08 -
henniemixDus er kan een slotje op dit topic?19 maart 2007 18:50
-
roy92Jup, probleem van TS is opgelost, dus doe er een slotje op. Mocht je toch nog op een probleem stuiten, PM me dan even, dan doe ik hem weer los voor je;)
-slotje19 maart 2007 18:55