ik heb in Windows heel veel mappen verwijderd om zo snel mogelijk te gaan, alles werkt, alleen explorer.exe is van 10 mb, naar 60 mb gegaan, komt dat nu omdat windows zich probeert te herstellen en zo achtergrond proggramma's draait in explorer?Bij het opstarten staan er ook direct 3/4 iexplore.exe, wat duidt op internet, maar dat is niet opgestart, ik heb het gevoel dat het puur uit Windows komt, omdat ik ook al Hitman Pro heb gedraaid. Hoe kan ik nu explorer.exe weer 10 mb laten draaien?
Edit: ik heb geen achtergrond, of pictogrammen, zo licht mogelijk..
21 maart 2007 12:00
revolution
mappen uit windows verwijderen is heel gevaarlijk, ik weet niet watje precies hebt verwijderd
21 maart 2007 12:50
Account verwijderd
Al eens geprobeerd services uit te zetten via start -> uitvoeren -> msconfig. In het tweakgedeelte van deze site staat hoe je het aantal kunt verkleinen en dit scheeld een hoop snelheid en werkgeheugen van explorer.exe
21 maart 2007 15:04
irfan
Ja, ik heb heel veel uitgeschakeld danwel op handmatig, hij loopt heerlijk, maar hoe kan het zo ineens omhoog zijn gegaan?
21 maart 2007 15:50
blacksorcerer
Bij mij gebruikt Explorer meestal tussen de 30 en 50 MB (op 2GB totaal), ik denk niet dat je je over die 60 mb op je 1536 MB zorgen hoeft te maken ;)
Vooral niet als explorer zelf gewoon snel werkt en idle maar 1 of 0% gebruik maakt van je processor.
Het kan zijn dat voorheen een gedeelte van een weinig gebruikt stuk van explorer op de pagefile (wisselbestand) stond, en je daar nu iets aan veranderd hebt (doen tweakers nog wel eens :p)
Die internet explorers bij opstarten zou ik mij persoonlijk wat meer vragen bij stellen, maar het uitzetten van de standaard services zoals Soemie aangeeft zou ik eens doen, misschien is er een programma die je bewust op je pc draait en die bij de boot op updates controleert o.i.d. (op een rare manier weliswaar, maar je weet maar nooit).
Desnood zou je nog andere programma's eens kunnen laten testen of er geen virus/malware op je pc zit en in HijackThis een kijken of er iets vreemds staat (eventueel de log ervan hier plaatsen).
Weet je wellicht een moment waarop 1 van beide 'problemen' is ontstaan (bijv. windows updates of een bepaalde tweak), dan horen we dat graag uiteraard
21 maart 2007 17:48
ali
Bij mij is het gewoon 31 mb. Ik heb het windows vormgeving in klassieke style gezet. Is het sneller ;)
Want je kan proberen is explorer.exe even uit te schakelen ( gewoon op uitschakelen drukken) je startbalk geval gaat weg. Daarna klik je in taakbeheer op tabblad toepassingen en klik je nieuwe taak. Hier tik je in: explorer.exe en dan kijk je weer eens hoeveel mb het inneemt...
21 maart 2007 17:53
irfan
Bedankt he, ik had een Service Pack 2 Updat Service op handmatig staan, daar zocht ie dus om, heb nu 12 processen draaien, 100/1536 mb. Explorer.exe is nu zo 30 mb soms minder, oke dan
21 maart 2007 18:58
djoey
hier is ie 15mb
en windows is gestript (qua services)
probeer eens een beetje te spelen met msconfig
misschien haal je er wel meer prestaties uit.. en zakt de size van explorer.exe
22 maart 2007 13:14
louwrens
bij mij is IE over de 20mb
alleen als ik kruisje doe loopt IE vast en er komt IE is vastgelopen blabla en dan wordt IE opnieuw gestart en dan doe ik weer kruisje en dan gaan we weer
alleen via taakbeheer en dan iexplore.exe uitzetten helpt
nu is explorer 102.065 kB, niet dat iets traag gaat, maar toch, wat is dit, misschien dat ie verwijderde systeemonderdelen zoekt? Die er niet zijn?
10 april 2007 14:29
roy92
Nee, ik denk niet dat explorer daarna opzoek is. Dit denk ik aangezien je PC niet sloom is, en zover vermeld ook geen foutmeldingen ergens geeft. Dus het lijkt me sterk. Probeer is services uit te schakelen (uitvoeren->services.msc) of doe is een clean install.. (formateren dus).
10 april 2007 14:38
irfan
Ik heb bijna alle services uitgeschakeld, alleen die gestart moeten niet dan
10 april 2007 14:55
blacksorcerer
Ik heb nu explorer op 165MB (pc heeft wel altijd uptime van meerdere weken, ivm klein 24/7 thuisservertje)
Als ik explorer.exe afsluit en meteen weer opstart issie rond de 60MB, wat totaal niets is op 2GB.
En jij hoeft je ook niet bepaald zorgen te maken met 1,5GB geheugen... ;)
Als je geen problemen hebt en zeker bent dat er geen spyware/virus in het spel is dan zijn je zorgen toch over lijkt me, vooral als anderen (ik met 165MB bijv.) ook wel eens meer halen, maar verder alles nog lekker snel en probleemloos verloopt.
10 april 2007 16:24
irfan
oke,, bedankt
10 april 2007 16:26
mattnl
aha,. gewoon internet bestanden verwijderen..
10 april 2007 17:38
blacksorcerer
wat hebben internet bestanden met je explorer.exe te maken?? ^o)
10 april 2007 17:40
mattnl
geen idee maar misschien helpt het
10 april 2007 18:44
blacksorcerer
Nee, dat heeft dus geen nut, en tot die conclusie zou je met iets meer denkwerk ook wel komen ;)
Het is fijn dat je meedenkt en mogelijke oplossingen wil geven, maar het is fijn als er dan tenminste wel wat meer potentie in je oplossing zit
Wat mij betreft is er eiglijk helemaal geen probleem hier :p
Alleen iemand die op minder dan 512MB geheugen draait, kan zoiets natuurlijk vervelend zijn...
10 april 2007 19:58
vosruben
als je je computer durft op te offeren, dan moet je Explorer.exe in progman.exe veranderen, als je je computer dan reboot ( of als je niet weet wat reboot is dat je je computer opnieuw opstart)
en hij gaat weer an dan heb je Windows 3.1
16 april 2007 20:18
gerbenkwakkel
Dat lijkt mij bijna onmogelijk, oftwel dat is onmogelijk wat Vosruben daar vertelt,
Als het wel zo is (Denk het niet) ga iuk dat eens testen op ene old diggie:P (Oud dingetje)
16 april 2007 21:08
vosruben
Oja het kon ook, Program.exe zijn, ik heb het zelf nog niet getest hoor het stond oop een site.
17 april 2007 17:15
ikkus
Ik heb ff voor je op google gezocht met de zoekterm "rename explorer.exe progman.exe" en kwam hier uit bij het gedeelte windows versie verandereren: [url]http://www.members.lycos.nl/zippo/School%20pesten.html[/url].
Het kan nog wel kloppen wat er staat alleen ga ik het niet testen:P.
17 april 2007 17:21
louwrens
@Ikkus: jij bent wel bang dat je je pc molt cker?:p test je wel eens wat op je pc of laat je dat anderen doen?:p
17 april 2007 17:27
ikkus
Ik test alleen op mijn PC's als ik er wat aan heb of wat mee bereik:P Anders loop je alleen maar onnodig risico. Wel leuk is om voordat je de PC herinstalleert allerlij dingen ermee te doen. Maar mijn PC's zijn daar nog niet aan toe:P
17 april 2007 17:30
vosruben
Ikkus als je toch nooit iets met een goede computer iets wilt uitproberen, is dit wel een goed programmatje VMWare Player is een virtuele pc (gewoon een programmatje op je echtte pc) waar je alles op kunt testen en het is niet op je goede pc
Ik ken dat programma wel:P
Ik gebruik dan liever Virtual PC 2007, daar kan je ook Windows in instaleren, welke versie dan ook. VMware player is de freeware versie van VMware Workstation. In VMware Workstation kan je ook dingen instaleren. In VMware player moet je kant en klare VMware bestanden hebben want daat kan je geen besturingssysteem instaleren.
17 april 2007 18:00
bj farmore
[quote=63628]
Ik betwijfel het daarom ook of je dan wel bestanden kunt aanpassen, aangezien je er een kant en klaar bestand ingooien. Als je het veranderd zou je dus ook het kant en klare bestand moeten veranderen en volgens mij is dit niet mogelijk.
Ik heb wel eens Linux in VMware gedraaid maar het mist toch iets van een echt besturingssysteem, maar voor een keer uitproberen is het wel leuk:).
17 april 2007 19:07
djoey
k za lt zo wel eens testen
maakt me niks uit of k windows moet herinstallen
k ga nu rebootenlaat t zo weten hoe t ging.. als t niet meer werkt laat k t weten vanaf andere pc.. [/edit]
[edit]verschillende keeren geprbeerd.. geen verschil.. dus.. wat op die site staat is nu bewezen als NEP
btw. waarom durft niemand van jullie dit aan ? we zijn hier toch bijna allemaal redelijke tweakers e.d. ? dus nou en dat je systeem ff plat lig. komt heuw wel goed hoor :P[/edit]
17 april 2007 20:42
xp 2
:p ik durf het wel aan :p
Mijn Pc wordt toch elke 48uur geback-upped naar onze server ;)
Maar vermits het niets doet ga ik het niet proberen
17 april 2007 21:07
bj farmore
Ik heb geen zin om binnenkort weer me pc opnieuw te installeren, laatst net gedaan. Moet ik weer een backup van een 30 Gig maken... en daarnaast heeft het ook geen nut, dus is er geen reden voor mij om me pc te verkloten.