Welk merk koelers is echt heel stil en hebben een 1-tonig geluid ? want ik wil een andere koeler in mn voeding 9,2cm koeler maar wil geen andere voeding halen..
AC-ryan en Thermaltake leken me wel goede alleen weet niet welke van deze 2 het stilst is.. en misschien weet iemand van jullie een stiller merk...
11 juni 2005 11:08
keitaro
thermaltake heeft heel erge goede stille koelers, bijvoorbeeld in mijn kast zitten 3 koelers, 2 van 12 cm en 1 van 9 cm, allemaal van thermaltake, niet harder dan 21 decibel en een teorental van 2200 rpm en die van 9 cm een toerental van 2000 rpm...
11 juni 2005 21:31
stefanbeljaars
hehehe, ik heb een Hyper 6. Niet bedoelt als je een stille pc wil. 35 db (laat hem altijd op max draaien) Maar ik wil niet still, maar functioneel. Daarom ga ik binnenkort 2 zwaartse op de markt kopen. 73 CFM(12 cm) en 50(8) als ik me niet vergis.
12 juni 2005 17:49
matthijs3146
ik heb een maat en die heeft zijn kast in een andere kast dus hij is moeilijk te koele maar wel vet stil.
als het aan mij ligt heb ik liver een goed gekoelde kast ik moet alleen een nieuwe koeler voor mijn CPu adviezen
gebruik nu een P4 2.8
12 juni 2005 18:09
djoey
Ja maar.. pc staat op mn slaapkamer.. en wil m 's nachts aan laten staan maar heb nou zo'n "fluitend" geluid.. en dan ook zo net alsof er een slag inzit.. heel irritant.. geluid zit vast in mn hoofd.. whaha.. daarom wil ik graag stille fans..
12 juni 2005 19:07
matthijs3146
ja ik heb er niet zo vaak last van alleen als er een game of film is die k moet downloade maar das tog neit zo vaak
12 juni 2005 19:09
djoey
jah k ben altijd online op msn enzo.. en heb geen vertrouwen meer in mn pc.. met dat telkes niet meer kunnen opstarten enzo.. lol daarom laat k m maar aan..
12 juni 2005 19:14
stefanbeljaars
Daarom neem ik ernaast ook een Fancontroler. Dat ie ook een keer zo'n kop houd als hij idle is.
12 juni 2005 22:05
djoey
jah zo'n fancontroler dat wil ik zelf nog gaan maken !
ik heb systeem koelers gezien bij winkel hier waar ze ook wel pc hardware verkopen alleen wel beetje duur meestal maja.. 1 koeler met dubbele kogel lager en 3 pin mobo aansluiting voor 12 euro.. van onbekend merk..
is dit te duur ? of niet...