over 5 jaar is er geen windows xp meer laat staan updates , hoe denken jullie er over
26 maart 2007 13:41
blacksorcerer
[color=navy]Titel aangepast: einde windows xp -> Stelling: einde windows xp over 5 jaar[/color]
Ik ben het er mee oneens, ook tegen die tijd zijn er genoeg mensen die nog op een licht OS willen draaien, en dan bieden de verschillende XP versies uitkomst (vooral omdat je het makkelijker zelf kunt tweaken en inperken (bv. NLite) dan Vista, en ik denk ook niet dat Vista daar ooit echt verder in zal gaan, om het juist om de pracht, praal en frutseltjes gaat).
Er zijn momenteel nog genoeg bedrijven waar NT/2000 draait of zelfs ouder, en aangezien die bedrijven geen baat zullen zien in het visuele aspect van Vista en dus toch nog eerst naar XP overgaan, zit het er dik in dat ze dat over 5 jaar ook nog draaien.
Enige minpunt is natuurlijk de security, zodra Microsoft stopt met updates uitbrengen voor XP, maar bij kritische beveiligingslekker (als die er dan nog zijn, of juist ontstaan) zullen ze dat toch nog wel doen (kijk maar naar oudere OS'en.
Over 5 jaar heb ik zelf vast ook wel Vista, maar daarnaast denk ik dat ik toch Windowx XP (custom lite versie) of een linux distro zal draaien. XP zal er iig nog zeker zijn over 5 jaar, en nog in redelijke aantallen ook ;)
26 maart 2007 14:53
masterwillems
ligt er natuurlijk ook wel aan naar welke markt je kijkt, als je alleen maar naar de game markt kijkt dan zal niemand meer xp draaien ivm dx10 maar als je kijkt bij scholen, bedrijfen of mensen die alleen office gebruiken die zullen echt niet overgaan naar xp iig niet in nu en 5 jaar.
26 maart 2007 15:20
leviathan
Win98 heeft het ook zeer lang volgehouden dus wie weet. En games presteren (apart van nieuwe technologie?n) toch altijd beter op oude OS'en en kan dit voor vele mid-range pc's de bepalende factor zijn of de game wel of niet soepel draait. Ik heb er net ff requirements van Guild Wars Nightfall (oktober 2006) bij gepakt en dit spel ondersteund ook nog win98, wat dus 8 jaar na dato is.
26 maart 2007 15:23
mattuz
Ik snap dat Microsoft niet willen ze failiet osoo :S windows XP is de meest gebruikte OS Gemaakt...
Ik snap se egt niet,, er is nu windows vista en blijven se die dan vernieuwen ofzoo..:S
26 maart 2007 17:39
joker
wel ik kan je zeggen dat ik zelf voor microsoft werkt , ruim 10 jaar in amsterdam en nu ruim een jaar in finland, en ik kan je ook vertellen dat xp er uit gaat maar dat zal langzaam en geleidelijk gaan
27 maart 2007 06:41
deadlock
ik denk dat Xp nog wel ff wordt ondersteund totdat windows vienna uitkoment (waar ik een maand geleden ofsow iets van had gelezen)
27 maart 2007 12:23
luke-11
[quote=62284]
Dat vind ik niet erg, dan zal toch bijna iedereen al overgestapt zijn naar vista!
27 maart 2007 15:51
michelvandijk
haha ja indd.. net zoals win 98 > xp dus zal ook wel met xp > vista gebeuren:)
27 maart 2007 16:29
bj farmore
Tegen die tijd ben ik denk ik wel over gestapt naar Linux...
(mischien hou ik er nog een windowsversie bij voor het geval dat Linux niet werkt met programma's of spelletjes)
27 maart 2007 17:19
xp 2
Op school draaien we allemaal XP Pro en op enkele servers win 2000
Maar moet een school eigenlijk niet naar de nieuwste technologie overschakelen??
27 maart 2007 17:20
leviathan
Linux zal waarschijnlijk wel meer 3rd party support gaan krijgen in de toekomst, dus dit kan ook een serieuze bedreiging voor windows gaan vormen.
27 maart 2007 17:20
gerbenkwakkel
Ik zal je eens vertellen dat ze bij ons op school in een docentenwerkkamertje al Windows Vista hebben!;)
27 maart 2007 20:53
roy92
Kijk, dat is nog is luxe. Wij werken (helaas) nog met Windows XP, Pentium D 945. Opzich ook niet slecht, maar ze werken ongelofelijk langzaam.
vd Zomer ga ik upgraden naar Vista, maar maak wel een dualboot, want ik wil windows XP er toch nog naast gebruiken.
28 maart 2007 07:49
easyboarder
[quote=62287]
Win 98 heeft het inderdaad lang volgehouden, maar daar zijn ze ook maar net gestopt met de ondersteuning. Als je kijkt naar hoelang xp al meegaat en hoelang het nog te gaan heeft, denk ik dat mensen tegen die tijd heel anders tegen vista aan kijken en xp als een minder iets gaan zien.
En bedrijven.. ja.. daar ben ik het eiglk wel mee eens..
28 maart 2007 08:50
xp 2
[quote=62365]
Whaha... gelukzak
Wij met Pentium III's van 600Mhz ofzo
Die kunnen niet eens fatsoenlijk XP draaien :p
28 maart 2007 12:35
bj farmore
Wij werken met Dell's op school met windows xp, Pentium 4 @ 3.00Ghz met 17 inch TFT.. zijn goed genoeg:D. Ik erger me meer aan dat er zoveel geblokkeerd is:(.. je kunt het word youtube niet eens meer invullen bij IE.
28 maart 2007 13:14
killer
Vanaf er geen updates voor kritieke lekken en bugs meer zijn van microsoft ben ik al groot genoeg en kan ik mn loopbaan beginne :p en be sure da er dan wel updates gmaakt zulle worden door mji en me vriende ;)
28 maart 2007 13:20
louwrens
[quote=62373]
bij ons was ie geblokt metacafe.com is nog wel geblokt en alle sites met een link naar spelletjes en sites voor msn:@
ze hebben gewoon bij Google webmessenger ingetikt, het wordt geblokt door MCaffe, valt wel te cracken
28 maart 2007 14:23
leviathan
[quote=62375]Hoe wil je iets updaten dat niet van jou is zonder daarbij rechten te schenden?
28 maart 2007 15:00
killer
Nietmaar er moeten toch lekken gedicht worden :o ?