Ik heb zojuist in mijn Dell Dimension 8400, 4GB aan intern geheugen gestopt. In de bios geeft hij netjes aan dat er 4GB is geinstalleerd maar bij mijn computer en dan eigenschappen geeft mijn pc aan dat er maar 3GB inzit.
Heeft iemand een id wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.
Mark
27 maart 2007 19:43
bj farmore
Hallo, ten eerste welkom;)
Voor dit forum is wel vereist dat je enig zoekwerk vericht.
Ik heb maar even gezocht en vond gelijk wel wat over jouw probleem: Tweakers.net Google
Verder is het handig dat je je profiel invuld zodat we kunnen zien wat je hebt. Hier zou je het programmatje EVEREST kunnen gebruiken of CPU-Z om verdere informatie over je moederbord en je geheugen en processor te weten te komen(met EVEREST kun je meer te weten komen maar CPU-Z hoef je niet te installeren)
Maar het zou wellicht aan je moederbord kunnen liggen dat die niet verder ondersteund, maar je kun nog wel even zoeken.
27 maart 2007 19:57
thunderbite
Inderdaad met zoeken heb je gelijk... maar was/ben enthousiast en te ongeduldig haha.
Dacht misschien krijg ik hier een snel antwoord omdat jullie de pro's zijn!
27 maart 2007 20:03
abdoul
je video kaart enzo gebruiken ook gehegen
27 maart 2007 20:04
bj farmore
1 gb voor een videokaart is wel heel veel, maar ik heb wel vaker van dit probleem gehoord. Maar ik weet de oplossing zo snel niet, ik zou het wel kunnen zoeken ;) maar de TS kan dat denk ik ook wel.
27 maart 2007 20:10
thunderbite
Ik heb al mijn gegevens even in gevuld!
27 maart 2007 20:18
gerbenkwakkel
Volgens mij kende Windows XP geen 4GB want dan moest je de Windows XP 64-Bit hebben,
Die kent alleen 4GB en hoger;) Maar dat is volgens mij waar ik ergens had gelezen,
Of was dat nou met Windows Vista zo?
@Louwrens, Vista is hier niet van toepassing aangezien hij Windows Xp heeft.
@Thunderbite, hier heb ik nog een linkje gevonden mischien heb er er nog wat aan, gaat over he maximum aantal ram van Windows XP. klikje
[offtopic]mocht het nog niet weten, de lichtblauwe woordjes zijn vaak linken naar andere pagina's. Ik zegt maar even, want ik heb weleens gemerkt dat iemand er totaal geen gebruik van maakte.[/offtopic]
27 maart 2007 20:52
leviathan
[quote=62360]waarom zet je er dan "klikje" neer? Een volledige link is duidelijker maar staat idd minder mooi, maar waarom link je "hier" dan niet? Dan verliest "hier" ook minder van zn betekenis.
27 maart 2007 22:50
bj farmore
[offtopic]Jah.. ik weet dat hier zijn betekenis verliest, maar dat zag ik achter af een beetje en toen had ik geen zin meer om het te veranderen;)... en ik vind dit mooier staan idd dan de hele link. En ik zie niet waarom ik de link uitgebreid zou neerzetten, want die zit toch altijd vol rare tekens. Mischien dan nog omdat je hem dan gelijk kunt kopieren anders niet.[/offtopic]
27 maart 2007 23:11
sjz
[offtopic] @ Thunderbite : Je profiel: "Proffesional", ... "De professor draagt 1 Frak en 2 sloffen"... Professional, niet "proffesional". Af en toe ben ik een echte muggezifter :p [/offtopic]
[color=blue][size=8]Admin: ze gaan al genoeg off-topic in dit topic, dus nu weer terug on-topic, en dat soort dingen dan maar via PM doen a.u.b.![/size][/color]