Hallo mensen ik had een vraagje over dos weten julle codes om bijvoorbeeld in dos de c : drive te openen.Of andere mappen en programma's.En ook voor kladblok hoe je codes kan schrijven
ik weet er wel ??n dat is , (command cls).
Kunnen jullie aub me site geven met info hoe je dat doet of natuurlijk zelf een bericht plaatsen hoe je de mappen of progams kan openen dank je wel mensen
30 maart 2007 13:34
blacksorcerer
Programma's voer je uit door de naam in te voeren als je in de juiste directory zit.
met 'CD <map>' zonder de < > haakjes, kan je een map openen. Met 'dir' kun je zien wat in de directory zit.
Erg simpel en goed te vinden op [google=dos+commands]
Waarom heb je niet eerst zelf gezocht?? Staat duidelijk in de regels dat je dat w?l zou moeten doen.
30 maart 2007 15:14
louwrens
je kunt ook via kladblok iets van C:/ doen en dan opslaan als .bat
kheb ook iets gemaakt werkt op XP en Vista: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
het molt je pc niet, heb het zelf getest
[size=8][color=red]Admin: dit is niet waar dit topic over gaat, en aangezien niet opgeslagen bestanden verloren kunnen gaan ook niet de bedoeling! Dit stond in een snelkoppelingbestand: [/color][color=white][code]C:/WINDOWS/system32/shutdown.exe -s -t 30[/code][/color][/size]
30 maart 2007 16:07
abdoul
thnx
30 maart 2007 18:00
louwrens
Je kan de 30 vervangen voor elk getal
als je dat in een kladblok zet en dan shutdown.bat opslaat gaat je pc nar 30 seconden uit.
doe 60 ipv 30 duurt het dus 60 seconden
30 maart 2007 18:18
ali
Oke.. korte tutorial.
Start>Run> CMD
met grote letters. HELP tikken. dan verschijnen alle commando's...
Ik krijg steeds ''te veel parameters'' aangeven als ik program files wil openen
op deze mandier
cd program files
>te veel parameters> krijg ik dan
02 april 2007 16:54
blacksorcerer
bevindt je je dan wel al in de C:\ map??
Er moet dus al staan C:\> en daarachter typ je dan cd Program Files... zou gewoon moeten werken hoor
Mocht dat toch niet lukken, doe dan eens CD PROGRA~1 in de C:\ schijf, dat heeft hetzelfde effect.
02 april 2007 22:50
abdoul
Nee srry dat werkt ook niet krijg nog aan geven te veel parameters :S
en ik als ik in de S schijf iets wil openen bijvoorbeeeld een map dan zegt hij ongeldige map maar die map is wel aanwezig in die schijf
cd <die map die ik wil>
krijg ik aangeven ongeven map maar die map is er wel weet jullie mischien hoe anders ik die map kan starten?
03 april 2007 11:45
blacksorcerer
Heb je al eens met DIR gekeken of de cmd de map wel gewoon ziet?
En dan letterlijk overtypen wat daar voor een naam staat, ook al zou dit ook gewoon bijv. Program Files zijn.