-
caspar
Hallo!
Ik heb een lock op mijn bios zitten, simpele vraag: Hoe krijg ik dat er af..
Update downloaden en installeren? Ik wil namelijk mijn processor overclocken
en dat gaat niet met een OEM PC.
Edit: Heb nu een update in een .BIN bestand, hoe gebruik ik dat?
30 maart 2007 18:35
-
blacksorcerer
"...processor overclocken en dat gaat niet met een OEM PC"
Dat geldt niet zomaar voor iedere (merk)PC die kant-en-klaar is. Vaak zijn de mogelijkheden inderdaad nogal beperkt, of moet je in de bios eerst nog een andere toets indrukken (bekend bv. F11).
Misschien kun je eerst wat meer vertellen over welke (van de drie) PC's het gaat, en het liefst ook een merk + typenummer van de pc.
Handig is ook te weten, wat jij nou precies bedoelt met 'lock', is er gewoon geen toets voor (werkt DEL bv niet bij boot), of zit er een wachtwoord op... etc.?
30 maart 2007 19:04
-
caspar
DEL Werkt (Voor F1 insgelijks)
Er zit geen wachtwoord op maar ik kan bijv. 133 MHz niet veranderen, dit zou ik graag willen. Het is een Medion PC.
Het gaat om deze PC:
[url]http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=22748[/url]
30 maart 2007 19:12
-
blacksorcerer
Als ik de reacties op die site bekijk, blijken er bios-updates te zijn uitgebracht, dus je zou indd. eens de bios kunnen updaten/flashen (wat wel altijd een klein risico met zich meedraagt, mja dat is net als met veel andere dingen die je met een pc (kan) doen).
Maar of de FSB daardoor veranderd kan worden is nog maar de vraag. Heb je al eens gezocht of er bij zo'n update dat erbij staat? of op een van de vele fora waar de Medion/Aldi pc's besproken worden, die je daar wijzer over kunnen maken..?
Edit: Je kan al eens beginnen met een progje zoals CPUFSB, die in Windows overklokt, maar ik ben hier niet mee bekend en doe het zelf altijd via bios wat cpu+ram betreft.
Je videokaart heb je waarschijnlijk kans om op te krikken, mits de huidige temperatuur goed is (idle<50, load<90, ATItool/Everest)
Er zijn meer mensen die hetzelfde als jij met de MD8000 wilde, maar die komen vrnl. uit duitsland als ik ff Google... dus als je goed bent in duits heb je nog een mooie kans om daar wat nuttigs uit te halen :p
Edit2: BIN bestand... meestal staat er dan ook een flasher bij, zodat je vanaf Windows kan flashen (sommigen vinden dat makkelijker als met floppy, ik moet iig wel, want ik heb geen floppy :-# )
Maar er staat altijd wel bij hoe je het moet gebruiken, dus lees eerst maar eens goed de help/readme bestanden...
30 maart 2007 19:39
-
caspar
Ik heb ook geen floppy (Hoe deet je zo'n smilie? :P)
Geen flasher.. dus even kijken, maar kan je simpel weg niet googlen naar flasher? Naja, ik ga weer op zoek.
En h??l erg bedankt! Je bent tof!
Edit:
Die CPUFSB vraagt om PPL Fabrikant en PPL type, wel ben ik zover gekomen dat het dit moederboard is:
Van MSI, MS-6701
30 maart 2007 20:10
-
ali
www.medion.com
Je gaat naar Ondersteuning en Drivers , of iets wat daarop lijkt.
Daarna voer je je serial code in. Dan kom je bij de nodige updates...
31 maart 2007 10:44
-
xp 2
H?, die PC hebben wij ook als gezinscomputer.
Je kan hem niet overklokken: Er is maar 1 BIOS update gekomen, en dat was iets voor de harde schijf...
31 maart 2007 12:44