Een vriendin van me heeft op haar computer 3 harde schijven. Op C staat WinXP, op D staat WinVista.
Nu wil ze graag alle documenten van alle gebruikers op E zetten, zodat dit zowel op XP als op Vista toegankelijk is.
Tot daar geen probleem, gewoon een map gemaakt met de naam van elke gebruiker.
Maar onder XP heeft enkel de administrator volledige rechten over de E, andere gebruikers kunnen enkel bestanden opslaan en openen.
Als de map mijn documenten op de E wordt gezet, moet je toch ook bestanden kunnen wijzigen en wissen? Iemand een idee hoe je hiervoor tewerk gaat?
Alvast bedankt!
01 april 2007 19:21
louwrens
in Vista moet je dan de map volledige toegang geven
01 april 2007 19:45
winxp
En in XP?
01 april 2007 19:54
louwrens
hoeft dat niet
01 april 2007 20:38
winxp
Heb het geprobeerd Louwrens en in XP heeft alleen de Administrator volledige rechten op de E.
Nu hoeven andere gebruikers geen volledige rechten op de E te hebben maar als het kan toch wel over hun eigen documenten he.
01 april 2007 21:07
louwrens
een gast op die XP kan gewoon op E komen.
elk account heeft zijn eigen documenten, in Vista heb je ook nog openbaar
een standaard gebruiker in Vista kan niet naar de map van de Beheerder, andersom wel
01 april 2007 21:24
winxp
Klinkt allemaal logisch Louwrens maar in XP kunnen gastgebruikers nog steeds hun persoonlijke documenten niet wijzigen of verwijderren.
01 april 2007 21:26
louwrens
vaag
01 april 2007 21:33
xp 2
Anders moet je het delen van die partitie eens inschakelen?
02 april 2007 13:21
tobiasvs
Huh? Delen van partitie? Nieuwe functie in Vista?
Ik heb dit probleem zelf ook gehad met 2000 Professional en XP: ik had ingesteld dat alleen de gebruiker 'Tobias' (op Windows XP) lees- en schrijfrechten had op schijf C (met Windows 2000), de rest niet. Als ik dan vervolgens Windows 2000 opstartte, kon ie helemaal niet op schijf C, hij startte nog wel op maar het wisselbestand kon niet eens beschreven worden.
Ik denk dus dat je het bij XP en bij Vista volledige toegang moet geven, dan zou hij het moeten doen.