Linux en Windows in 1
april 2007
-
abdoulIk wil linux bij me windows pc zetten maar ik dacht aan virtual pc 2007.Of een multiboot,maar weet geen multiboot progjes
wat vinden jullie het beste?
08 april 2007 20:53 -
sjzIk geef de voorkeur aan virtueel... Heb je ook geen last van eventuele hardware die niet ondersteunt zou worden door Linux. En de virtuele Linux valt dan ook snel te verwijderen...
Gebruik aub geen Virtual Pc 2007 hiervoorDie Microsoft-technologie kan niet (goed) omgaan met Linux. Sommige distro's zoals Red Hat zullen nu wel lukken... Maar dan nog kan je beter vmware gebruiken.
Als je voor dualboot wilt gaan: heb je geen programma voor nodig ;) Download bijvoorbeeld de distro Ubuntu(.com) en als je deze installeert (de installatie is mooi grafisch, kan nauwelijks iets fouts lopen) kan je je harde schijf indelen. Een partitie voor je Windows, en een partitie voor Ubuntu. Je Windows zal niet verwijderd worden, evenals bestanden.
Nog vragen? Stuur gerust een pm ;)08 april 2007 21:11 -
Account verwijderdDe multiboot laden in de installatie is zoals Sj al aangeeft zeer handig om mee te werken en kan makkelijk worden ingesteld onder de installatie. Echter als je Linux alleen erop gaat zetten voor hem uit te proberen of mee te klooien, raad ik een virual machine aan..09 april 2007 09:22
-
abdoulmaar die ubuntu snap ik niet09 april 2007 18:50
-
sjzDat is verre weg de gemakkelijkste distro voor beginners :s Andere distro's zijn uiteraard ook prachtig en zo, maar Ubuntu is vrij gemakkelijk voor beginners...
Als je eens zou zeggen wat je niet begrijpt aan Ubuntu, kan ik je verder helpen. ;)09 april 2007 20:57 -
djoeyik ben nu bezig met het ontdekken van knoppix.
het vanaf een live cd instaleren naar hardeschijf lukt me al maar verder moet k echt bij 0 beginnen09 april 2007 21:42 -
sjzKnoppix is een zogeheten "Live distro". Knoppix kan je dus niet installeren op je harde schijf, die start altijd op vanaf cdKnoppix wordt dan ook vaak gebruikt om back-ups van je Hdd enzo te kunnen maken, of om herstellingen uit te voeren (als je bootloader bv. naar de vaantjes is :p )
V??l vragen kan je meestal oplossen met een vrij simpele Google Search. Zo hoef je bevoorbeeld niet het internet rond te zoeken om programma's te installeren, maar hoef je enkel maar Synaptic op te starten en daar de interessante programma's aan te vinken...
Dit is maar 1 klein voorbeeldje btw... Als je echt vragen hebt die moeilijk op te lossen vallen, kan je eens naar KubuntuForums gaan of beter, NedLinux en daar de ForumSearch gebruiken. Uiteraard mag je hier ook altijd je vraag komen stellen, maar ik denk dat dit forum eig. meer gericht is op Windows :p10 april 2007 13:51