Hallo, ik weet niet of dit het goede topic is om dit op te plaatsen, als dit niet zo is, mag je m van mij verwijderen..
Ik heb 2 dagen geleden Happy Feet DVD gekocht, en ik douw m in mn computer dan gaat er iets laden dat InterActual player heet.. dan krijg ik dit als ik even wacht:
PL4013-fout: Afspelen mislukt door een probleem met het videosubsysteem. Wellicht gebruikt u een niet-ondersteunde weergavemodus of is er geen werkende decoder op uw systeem ge?nstalleerd. Controleer of uw DVD-decoder correct functioneert door deze te starten via Start | Programma's. Klik op "On line Help" om na te gaan hoe u dit probleem kunt verhelpen.
Ik heb al op online help geklikt, ik kom niet veel verder
Heeft iemand tips? Andere player? Codec? ik heb al geprobeerd in WMP, werkt niet..
09 april 2007 17:28
blacksorcerer
Je zegt het zelf al: Codec?
Welke codecs heb je er nu dan al op staan, en heb je al een een codec pack geprobeerd zoals K-Lite Mega Codec Pack ?
Persoonlijk gebruik ik PowerDVD aangezien deze nu ook verschillende HD en vooral DTS ondersteund. Daarnaast heb ik het K-Lite Codec Pack met ene custom selectie ge?nstalleerd voor bepaalde typen geluid en video die ik wil afspelen.
09 april 2007 17:53
mattnl
power dvd , is dat gratis?
09 april 2007 18:06
sjz
Neen.Helaas...
Check pm ;-)
09 april 2007 18:21
blacksorcerer
Er is wel een gratis trial van 30 dagen beschikbaar om te kijken of je het een fijn prog vindt als je vaker dvd's op je pc kijkt. Daarna moet je het kopen, vanaf ~ 40,- euro.
Werkt op zowel XP, MCE als Vista, met ondersteuning voor de nieuwe HD formaten.
Edit: maar er zijn vast ook genoeg gratis programma's waarmee je dit kunt, maar dan gaat het er vooral om dat je zelf de goede codecs installeert zodat je standaard ook DVD's en de juiste geluidsformaten kunt afspelen.
Het draait er maar allemaal om hoe belangrijk jij kwaliteit vindt voor geluid en beeld en of je het vaak gebruikt...
Het eigenlijke probleem in je topicstart lijkt iig simpel op te lossen door codecs voor MPEG2 en DD5.1
09 april 2007 18:29
mattnl
ok ik heb codec pack geintalleerd, maar het werkt nog steeds niet.. met PDVD ook niet!!!
09 april 2007 18:31
blacksorcerer
Het is handig als je ons vertelt w?t voor codec pack je hebt geinstalleerd en welke opties je hebt aangekruisd?
En wat voor fout ofzo geeft PowerDVD?
09 april 2007 18:36
louwrens
die Divx codec verhelpt meestal veel; http://divx.com
1 nadeel hij werkt nog niet op Vista
09 april 2007 18:56
blacksorcerer
DivX, terwijl hij een normale DVD (MPEG2) afspeelt...?
Denk dat je een echte dvd verward met geripte videobeelden in DivX formaat. (Zie TS)
09 april 2007 18:57
louwrens
Met een orginele DVD zou het gewoon moeten werken zonder codecs.
Welke WMP heb je?