"XP to be phased out by year's end despite customer demand"
april 2007
-
jokerWindows xp zal aan het einde van 2008 totaal verdwijnen van het toneel, hier kan je alles lezen
Computer makers have been told they'll no longer be able to get Windows XP OEM by the end of this year, despite consumer resistance to Vista and its compatibility problems.
By early 2008, Microsoft's contracts with computer makers will require companies to only sell Vista-loaded machines. "The OEM version of XP Professional goes next January," said Frank Luburic, senior ThinkPad product manager for Lenovo. "At that point, they'll have no choice."
Source: APC Magazine
link: http://www.techpowerup.com/?29213
13 april 2007 19:44 -
michelvandijkzet t ff bij nieuws items ..13 april 2007 19:54
-
blacksorcererVolgens mij ben je een link vergeten waar we dan 'alles' kunnen lezen (of is dat berichtje alles? zoja, zou je dan een bron kunnen noemen :))
"Windows xp zal aan het einde van 2008 totaal verdwijnen van het toneel"
vind ik, net als ik al eens in een soortgelijk topic heb gezegd, erg sterk gezegd, aangezien XP natuurlijk helemaal niet verdwijnt. Er blijven updates etc. komen tot 2011 als ik mij goed herinner, en zelfs daarna zullen nog genoeg mensen (en vooral in bedrijven) XP blijven gebruiken.
Het klinkt wel nogal opdringerig en ubercommercieel de manier waarop M$ nu vista de standaard wil maken...
(eigenlijk is het commercieel logisch natuurlijk, maar zoals je zelf poste is er nog veel animo voor XP)13 april 2007 20:06