-
vosruben
Weet misschien iemand hoe je je computer in MS-DOS moet opstarten? ik weet wel hoe je het moet openen. Maar ik weet niet hoe je je computer op kan starten in MS-DOS.
17 april 2007 17:29
-
andredrummer
opstartdiskette en dan booten vanaf floppy, of bedoelt u dat niet?
17 april 2007 17:30
-
vosruben
Nee dat bedoel ik niet
ik bedoel (weet je wat opdrachtptompt is)
dat je je computer in de MS-DOS taal opstart.
17 april 2007 17:32
-
louwrens
diskette bij het opstarten erin douwen dan leest windows m en je zit in DOS
17 april 2007 17:33
-
ikkus
Volgens mij kan je alleen in DOS-Modus opstarten in Windows 95, 98, en Windows ME. En bij oudere versies van Windows moet je zelfs eerst DOS opstarten voordat je Windows kan opstarten. Windows 95 (en ouder), 98 en ME zijn op MS DOS gebasseerd. Oudere versies zijn trouwens uitbreidingen voor MS-DOS. Windows NT gebasseerde versies van Windows (Windows NT 3.1, 3.5, 4.0, Windows 2000, XP, en Vista) zijn dus niet op DOS gebaseerd en hebben dus geen echte DOS modus. De opdrachtprompt/CMD is ook niet echt DOS, dat is de reden waarom niet allee DOS spellen meer werken in XP.
Kortom: onmogelijk.
17 april 2007 17:37
-
vosruben
ik weet het denk al stond bij microsoft dat je je computer opnieuw moet starten, als je in het beeld komt tussen de bootscreen en het logon screen, op Puase/break te drukken en dan op F8 en dan krijg je mogelijkheden (bv computer opstarten in veilige modus of in MS-DOS)
17 april 2007 17:40
-
ikkus
Ja dat kan ook, dat is idd met F8. Het heet trouwens veilige modus met opdrachtprompt. Het is niet exact hetzelfde maar dat kan ook, alleen is het niet MS DOS.
17 april 2007 17:47