Hallo iedereen!
Ik heb een pc van mijn vaders werk die ze dan niet meer gebruiken doordat er er nieuwe pcs zijn ofzo.
Er zat legale windows op maar, ik wou er een andere hdd inzetten met illegale en toen dee die het dus niet .vervolgens geformatteerd en weer illegale erop gezet. Maar er zit wel een sticker op de pc dat hij genuine is enzo. Hoe kan ik hem dan met DIE serial installeren? kan ik dan een oem cd downoaden of moet je dan de orginele hebben die er bij zat? Ik weet niet of ik wel zo'n topic wel mag maken , anders mag er een slotje op!
25 april 2007 20:10
djoey
op de sticker staat welke software bij die pc hoort.
gebruik dus de bijpassende cd. bv windows xp home oem NL
25 april 2007 20:12
andredrummer
O sorry, de cd heb ik dus niet (was ik er bij vergeten te vermelden)
25 april 2007 20:14
djoey
de windows cd kun je zo downloaden.. dat is geen punt.. en is ook niet illegaal.
wat wel illegaal is.. dat je met het installeren een niet legale serial gebruikt of de windows activatie gaat omzeilen met behulp van een crack oid.
dus downloaden va nde cd mag.. en dan je eigen code gebruiken.
25 april 2007 20:15
andredrummer
Nou, kijk dat wou ik dus ook doen! dus het is wel legaal? mooi ! maar kan ik dan gewoon een oem cd downloaden?
25 april 2007 20:20
djoey
ja
25 april 2007 20:21
andredrummer
De sticker op mijn pc is blauw moet ik dan Windows XP Professional OEM downloaden?
25 april 2007 20:36
sjz
Dat is moeilijk te zeggen. Op de sticker staat er altijd voor welke versie die OEM-code geldt. ;)
25 april 2007 21:16
djoey
het staat er goed duidelijk in zwart gedrukte letters op.
25 april 2007 21:22
andredrummer
er staat iets van : Windows XP Professional 1-CPU2 ofzo