Hoi mensen, ik heb nog steeds een vreemd geluid bij het opstarten van windows XP.
Nu heb ik al op google rondgekeken, maar daar staat van alles over de voeding en moederbord, maar is het allemaal wel nodig om dit te vervangen? Want naast het vreemd geluid heb ik geen enkele probleem, want als het vreemd geluid nou eenmaal is opgehouden werkt alles perfect :)!
03 mei 2007 08:39
vosruben
kijk eens bij: Start, Configyratiescherm, Spraak geluid en geluidsapparaten, Geluiden en audioapparaten, Geluiden. dan moet daar ergens het opstard geluid staan en misschien is die daar wel op ingesteld.
Ik denk het niet maar het is te proberen.
03 mei 2007 08:42
blacksorcerer
Wat voor een geluid is het dan?
Wanner precies komt dit geluid?
Komt het uit je boxen of van je systeemkast vandaan?
Hardware: heb je al eens je pc opengeschroeft en gekeken of alles goed (alle draadjes van ventilators ook stevig erin enzo) zit en er geen bergen stof liggen?
Software: heb je verder geen verormingen o.i.d. van (systeem)geluiden?
03 mei 2007 09:07
danox!
Het geluid komt echt uit de computerkast, ik heb al gekeken, wel wat stof, maar volgensmij ziet verder alles er goed uit..
03 mei 2007 10:35
leviathan
Is het misschien je HDD?
Kijk eens of defragmenteren helpt.
03 mei 2007 10:39
andredrummer
miss. kan je het opnemen met je mobiel, misschien herkennen mensen het dan.
03 mei 2007 10:41
bj farmore
Misschien kun je het geluid ook gewoon omschrijven, als het piepjes zijn kun je het gewoon opzoeken op internet. Is het een soort gekraak, dan zou het je harde schijf kunnen zijn.
03 mei 2007 12:52
louwrens
normaal hoor je dit: je drukt op de aan/uit knopje -> HDD led en power led gaat aan en de koelers -> je hoort de hardeschijf(ven) opspinnen -> je krijgt beeld en je zit wat erin je pc zit -> BIOS geeft 1 piep van dat alles ok is -> windows wordt geladen
03 mei 2007 13:20
danox!
Ik hoor het meestal pas als alles klaar is met opstarten, dan begint het pas.. :S
Wacht even.. een vraagje tussendoor :P bij tools staat door een of andere Niels geupload de echte windows vista.. klopt dat?:P
ROFL LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!!!!! NEE DUS :|
03 mei 2007 13:50
danox!
De laatse 3 opstartingen maakten geen geluid.. :O!!!!!