Mij werd gevraagd door mijn vader of ik eens kon kijken voor een digitale camera voor hen.
Ze werken nu nog met zo'n oudje met veel lawaai zodra een foto gelukt is maar ze willen daar nu wel eens vanaf.
Ik ben eens wezen rond neuzen naar een geschikte camera.
Waar moet die aan voldoen?
1. Makkelijk te bedienen uiteraard.
2. Goed kwaliteit (hebben ze meestal wel)
3. Er moet een printfunctie op zitten
4. 3 t/m 5 x optische zoom
Het toestel moet niet al te complex zijn voor hen anders wordt ik telkens gebeld of ik weet hoe het allemaal moet.
Wat vinden jullie van ??n van deze keuzes of heeft iemand nog een tip misschien.
16 mei 2007 21:53
louwrens
Olympus zijn ook erg goed
die ene weet ff niet meer hoe die heet
16 mei 2007 21:57
erwin_w
Klopt, de Olympus komen ook goed uit de bus maar ik zal ergens een keuze moeten maken.
Meestal haal de reviews bij www.kieskeurig.nl vandaan, kan ik meteen de score zien van de camera's (en andere apparaten)
16 mei 2007 22:01
roy92
Het is een beetje wat je zelf wilt. Ik ben zelf in bezit van een Kodak Z740.. Iets groter als het gemiddelde, maar ligt goed in de hand en is zeer makkelijk te bedienen. (als zelf mijn vader ermee om kan gaan;)) Ik weet niet hoe oud jou ouders zijn, maar voor wat oudere mensen lijkt het mij sowieso wat handiger dat ze iets stevigs in de handen hebbben. Niet dat ze het zo laten vallen ofzo..
De camera maakt zeer snel, goede kwaliteit foto's. Raad alleen wel aan, maar dat is bij ieder toestel om min 2500mAh batterijen erbij te nemen. Ik heb dit toetsel in combinatie met een 2GB SD-kaart.
Als je toch wat kleiner wilt is dit ook een leuk toestel.
16 mei 2007 22:02
rax
Ik heb onlangs ook een nieuwe digitale camera gekocht. Ik heb veel reviews van veel verschillende camera's bekeken en hieruit kwam ik tot de conclusie dat canon een van de betere compact camera's maakt.
Deze heb ik gekocht: http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=325238&cks=ASS&assoc=968205F8-B977-40E0-ACC1-0442A4334C59
en ben er dan ook zeer tevreden over. Het is een zeer snel toestel en maar behoorlijk goede foto's voor een camera in die prijsklasse.
Daarnaast heeft deze camera ook veel opties die je lang niet op alle compactcamera's terug vindt.
Hier kun je nog een review over deze camera vinden met voorbeeldfoto's: http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a630_a640-review/
Hmm...klinkt niet echt goed. Als je er al 2 hebt gehad, betekend dus dat ze allebei stuk zijn?
16 mei 2007 22:05
xp 2
Ahum :p
Typefoutje
Ik HEB er 2 :p
16 mei 2007 22:07
erwin_w
Net even de specs zitten te bekijken van de Canon Digital PowerShot A630 8.0MP 4x opt.zoom welke Rax aangaf.
Ziet er erg compleet uit voor dat geld.
Weet je toevalig of er een mogelijkheid op zit voor een printfunctie (dus in combinatie met een losse foto-printer)
Mijn vader heeft de leefdtijd van 65 (ben zelf ongeveer het dubbel van het gemiddelde hier maar dat mag de pret niet drukken) en heeft niet veel zin in te veel poespas op een toestel als die maar goed en makkelijk te bedienen is.
Die Canon hou ik even in gedachten, bedankt alvast.
16 mei 2007 22:13
xp 2
PictBridge bedoel jij?
Bijna alle camera's hebben dit, zelfs mijn IXUS 400 heeft hiervoor een firmware upgrade gekregen.