Ja dat weet ik Computerfreako,
maar deze pop-ups doen dat niet, deze openen zigzelf automatisch.
Paar minuten later: nu klik ik op opslaan en krijg ik winantivirus.
21 mei 2007 16:08
louwrens
ik weet wat je doormaakt, kreeg zelf ook van die dingen terwijl IE en FF gesloten waren
21 mei 2007 16:26
andredrummer
installeer je pc eens opnieuw! dat gaat 100% werken!
21 mei 2007 16:29
blacksorcerer
wat heeft de TS nou aan zo'n antwoord?? dat kan altijd toch nog...
dit is een redelijk bekend fenomeen, wat niet zo gevaarlijk is, maar wel irritant.
@TS: heb je al eens een regcleaner o.i.d. gebruikt, die zuivert je register?
21 mei 2007 16:33
ikkus
Dit is een typisch geval van spyware die je PC om zeep helpt.
WinAntivirus is een (van de vele) nep programma's.
Zij zijn tevens de oorzaak van de popups samen met meer spyware.
Nep programma's zeggen dat er heel veel spyware op je PC zit en willen je alleen maar laten betalen, uiteindelijk zijn zij de enige spyware.
Ik raad een schone Windows installatie aan.
Alles wat je kan doen is er tegen vechten met anti-spyware software en als je pech hebt kan je alleen toekijken hoe je PC eraan gaat. Als je toch de anti-spyware-weg kiest raad ik het programma HijackThis aan. Dat programma genereert een log file en die moet je op dit forum posten: [url]http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38[/url], dan zal een expert in deze software aangeven wat je wel en niet moet deleten.
1 tip voor het gebruik van HijackThis: verwijder nooit zomaar wat zonder dat je advies van een expert hebt gekregen, dit programma maakt geen onderscheid tussen goed en kwaad.
21 mei 2007 16:36
bj farmore
Ik heb dat WinAntivirus ook gehad en heb toen McFee Quickclean gebruikt. Die verwijdert gewoon van allemaal zinloze bestandjes, tijdelijke en nog meer rotzooi. Het is ook niet echt een scan, hij verwijdert het gewoon. Dus als je scan het veilig beaamt dan maakt het niet uit bij Quickclean. Hij verwijdert geen persoonlijke bestanden of essenti?le bestanden, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Hij verwijdert ook alleen bij een bevestiging, en je kunt je register er ook mee opschonen.