Ik weet niet als het zo hoort maar steeds als ik een venster open dan stijgt mijn CPU Usage meteen al naar zo ongeveer 50-60%, heb net Windows XP er schoon weer opgezet dus is dit standard of wat is het?
21 mei 2007 18:12
Account verwijderd
Dat is zeker niet normaal.. :O
Waar het aan ligt is een andere zaak, het kan zijn dat je een driver niet goed hebt geinstalleerd? Hierbij denk ik het eerste aan je chipset driver..
21 mei 2007 18:17
blacksorcerer
Is het een 1 seconde stijgende CPU gebruik, of duurt het echt ff (hapering ofzo) en heeft het daardoor ook effect op andere programma's of muziek dat daar last van heeft (ook bv door haperen) ?
Hoeveel cpu en geheugen gebruikt explorer in idle stand?
21 mei 2007 18:19
gerbenkwakkel
Het is zeg maar 3 seconden tijd, en geen andere programma's hebben er last van maar eerst was dit volgens mij niet, maar kan het ook niet NOD32 zijn die dat doet?
21 mei 2007 18:41
bj farmore
Dat is heel normaal, als je computer iets opstart dan word de cpu vaak goed gebruikt zodat het snel opstart. Deed die dat niet dan heb je ook niks aan zo'n processor... je wil toch het maximale er uithalen..
21 mei 2007 18:47
gerbenkwakkel
Daar zit ook wel weer wat in maar ik wil graag nog iets van meer mensen horen;):P
21 mei 2007 18:50
bj farmore
Hoezo?? vertrouw je mij niet?
Je computer doet de hele tijd hetzelfde, daarbij word de processor niet vol benut. Als er dan een extra programma geopend word word er eerst meer gebruikt omdat dat nodig is en sneller gaat, anders gaat het programma alleen nog maar lanzamer opstarten. En daarna zakt die weer wat naar beneden misschien ietsjes hoger dan die eerst was, omdat het programma niet meer volgebruik nodig heeft, maar voor opstarten meer.
21 mei 2007 19:02
gerbenkwakkel
Ik zeg toch niet dat ik je niet vertrouw ik wil het alleen van meer mensen weten;)
21 mei 2007 19:06
louwrens
kheb het zelf ook als ik een mapje open
zelfs met flash filmpje dan stottert het als de ter**** :P
maar binnenkort nieuw mobo met cpu
21 mei 2007 20:10
sjz
Het is volkomen normaal, exact zoals Bj farmore zegt. ;)
Je processor staat normaal altijd op idle, op pakweg 1 GHz te draaien (verschilt per processor hoor, mijne draait in elk geval op 1 GHz). Maar zodra je iets doet, start menu bv. openen, dan gaat die van mij naar 1.3 GHz.
Open ik een venster, springt die al snel naar 2.2 GHz, en tevens het max. (zonder overclockingen)
Dit duurt enkele seconden. En je pc vertraagt niet. Stel dat je processor dit niet zou doen, zou het een trage zijn hoor ;)
OF als hij contstant op full zou draaien... Nou ja, wat heb je daaraan? Energiezuinig is ie dan ook niet meer...