op een dag deed ik mijn pc weer aan en toen na het windows xp laadbalkje ging hj schijfcontrole doen. ik dascht ok, het zal wel. de volgende keer dat ik mijn pc opstarte deed hij het weer, hij doet die controle nu elke keer als ik me opstart wat erg vervelend is.
weet iemand misschien wat er aan de hand is en wat er ik er aan kan doen?
21 mei 2007 21:34
sjz
Allereerst kan je zo'n schijfcontrole annuleren, door op een willekeurige toets te drukken. Druk een toets wel snel in, na een tijdje maakt het nl. niet meer uit en begint hij aan de controle van de schijf.
Sluit je de computer op een normale manier af? Dit wilt zeggen, Start -- Afsluiten -- Afsluiten.
Merk je hierbij iets op? Een programma dat vervelend doet, bv. "Programma be?ndigen..."
21 mei 2007 22:34
richard brons
ik sluit me pc elke keer normaal af, dus start, afsluiten, afsluiten dat gaat goed geen rare dingen of wat dan ook. en ja ik weet dat je die controle kan annuleren door op een toets te drukken, heb ik ook al wel geprobeerd, hij annuleerd de controle dan wel, maar de volgende keer als ik hem weer opnieuwe opstart krijg ik weer die stomme controle.
ik wil dat me pc "normaal opstart" zonder dat ik elke keer op een toets moet drukken om die controler te annuleren.
please can somebody help me!
22 mei 2007 11:32
sjz
[quote]please can somebody help me![/quote]
Ik probeer je ondertussen te helpen, en straks zal er waarschijnlijk ook anderen je proberen te helpen, hopelijk hebben ze hier meer kennis over.
Ga eens naar "Deze computer" --> rechterklik op je Harde Schijf --> "Eigenschappen" --> tabblad 2 --> schijfcontrole --> knop: "Nu controleren"
Pc herstarten. Hij gaat zoals - altijd - nog eens een schijfcontrole doen. Laat hem die doen. Zodra je Windows opgestart is, herstart je opnieuw de pc.
Krijg je dan nog steeds zo'n schijfcontrole?
22 mei 2007 11:46
keitaro
Van welke schijf doet die een schijfcontrole? Mss makkelijk als je dat ook vermeld. Want kan zijn dat die een USB stick, of ander opslag medium ziet en wilt scannen.
Mijn pc doet het zelfde als ik mijn oude usb stick er in laat zitten met opstarten, dan wilt die hem ook steeds scannen.
22 mei 2007 11:51
louwrens
mss is het dan ook gelijk handig om ff je profiel in te vullen
22 mei 2007 11:53
sjz
[quote=67505]
Zoiets voor de hand liggend, ik was het al vergeten dat je je verwisselbare media pas nadat Windows opgestart is, mag inpluggen.
Ik vermoed dat dit het probleem zal zijn.
22 mei 2007 11:54
louwrens
iklaat mn mp3-speler er ook zo vaak in zitten:p
het maakt niet uit wanneer je een usb geval in je pc doet, je printer is ook usb en zit er toch ook altijd in?
22 mei 2007 11:55
vosruben
ja maar je printer is wel een usb geval, maar geen usb-stick maar een usb-snoer.
22 mei 2007 11:58
keitaro
[quote=67508]
Dat ligt aan het apparaat. ik zei ook, met mijn oude usb stick doet die dat. Met me nieuwere u3 stick of externe hdd nergens last van. Verschilt van apparaat.
22 mei 2007 12:57
computerfreako
het kan ook zijn dat ej een beschadigde cluster hebt op je hdd en dat windows probeert hem te repareren
22 mei 2007 17:27
blacksorcerer
Download eens het gratis progje HDTune en scan daar eens mee als je pc is opgestart.
En dan doel ik vrnl. dus op de 'bad block' (zoiets heet het) test, en zorg dat Quick Scan NIET aanstaat.
Een ander bekende HDD tester zal ook voldoen, maar deze is naar mijn gevoel erg grondig en iig gratis
Als dat helemaal in orde is, zou ik eens naar de parameters kijken van de boot.ini (in msconfig) want het is wellicht mogelijk om daar aan te geven dat er een hdd scan moet worden gedaan bij de boot. Maar dit weet ik dus niet zeker, wel een otpie om op te zoeken in google.