hallo ik wou net even zoeken op deze site maar bij zoeken gaf ie een fout melding..
donderdag 24 mei 18:08:
maar even de vraag hoe maak ik mijn pc het beste schoon? ? ik heb al wel wat geprobeert maar er zitten nog kleine stofjes die ik er ook uit wil hebben anders hopen die zich op en dat wil ik niet..
zoo dacht ik ik zoek even op google...kreeg ik ineens alemaal spyware.. ( hitman pro enz..over de pc laten halen en dacht ik ga eerst even hier naar toe..!! )
24 mei 2007 18:08
blacksorcerer
Als je weet hoe een pc en zijn componenten in elkaar zit, kan je het best eens alle componenten losmaken van elkaar, dan kan je veel beter en effectiever schoonmaken.
Zet dus uiteraard de pc uit, en wacht 10 minuutjes voordat je wat ermee doet.
Je kan gewoon wat stofdoekjes of zo'n plumeau gebruiken, kan niet veel kwaad, met een stofzuiger moet je juist wel heel erg opletten.
Sowieso niet tegen componenten aankomen met de zuiger en de zuiger op een laag toerental zetten (vooral bij een fan, die kan je laten doordraaien als je de zuiger er te hard opzet).
Je zou verder nog maatregelen kunnen treffen als alles schoon is, om dat zo te houden.
Bijv. stooffilters voor in-take fans (fans die de kast inblazen) (als je dergelijke fans hebt).
24 mei 2007 18:20
xp 2
Een compressor als je die hebt.
Ik zou hem wel niet op 20 bar zetten.
[color=gray]Dan zie je mss ineens zo een condensator wegvliegen :p[/color]
24 mei 2007 18:30
louwrens
@ BS: het is een stoffilter en geen stooffilter:P
laag toerental als je de fan schoonmaakt wel doen, als je dat niet doet, dat voelt niet echt lekker aan je vingers
24 mei 2007 18:52
blacksorcerer
gewoon een typfoutje louwrens ;)
ik zal jouw typfoutjes maar niet op een rij gaat zetten :p
Maar wat bedoel je met op laag toerental zetten? Wat ik al zei, de stofzuiger op laag toerental of de fan op laag toerental?
Die fan hoort iig stil te staan, want ik zou niet de pc aanlaten als je gaat schoonmaken...
Ook niet met stofdoekjes, want die zijn meestal statisch geladen en kan je pc kortsluiten.
24 mei 2007 18:56
louwrens
Ik bedoel van de stofzuiger de meeste stofzuigers kun je de zuigkracht aanpassen:P
24 mei 2007 19:02
sjz
[offtopic] @ Blacksorcerer: "ik zal jouw typfoutjes maar niet op een rij gaan zetten :p"
En: "maar wat bedoel je met het op een laag..."
[/offtopic]
Even serieus :p
Ik doe het met zo'n blaasding. Mocht je niet zo'n machientje hebben, kun je zo'n busje kopen waarop druk staat. Lijkt wel wat op van die toeters die ze bij voetbal vaak gebruiken...
24 mei 2007 19:50
gerbenkwakkel
Ik ga er gewoon met de compressor met de volle druk erin:P,
En dat is een best krachtige compressor, en ja met natuurluuk wel een gaas voor de kant dus dat er niet kan wegvliegen:P
24 mei 2007 20:51
xp 2
ik ook, 12 bar ;)
24 mei 2007 21:06
louwrens
ik blaas altijd het stof weg, als je dat telang doet voel je je niet helemaal goed:P
koelribben doe ik met zo'n dinge wat je ook in je oren kan doen, hoe heten die dingen ook alweer