in SpeedFan en dan tabblad 'Info' -> 'Get config' dan staat daar een link, daar op klikken dan moet je je mobo + type aanklikken en dan krijg je een ticket en die vul je bij Ticket in
30 juni 2007 19:20
gerbenkwakkel
Nopes helpt ook niet:S
30 juni 2007 19:42
sjz
Ik heb eigenlijk vrij slechte ervaringen met SpeedFan, bv. die weet enkel mijn CPU-koeler lager te zetten, de andere 2 fans vind die niet. (vinden wel, aanpassen niet)
En ja, uitlezen gaat ook niet altijd even geweldig met SpeedFan.
Wat ik al vreemder vind, is dat Everest het niet goed weet uit te lezen. Met dit progje heb ik enkel nog maar goede, positieve ervaringen mee gehad, nog geen enkele tegenval. Misschien heb ik tot nog toe gewoon geluk gehad met de PC-configuraties waarop ik Everest draai.
Maar om nu je probleem proberen te verhelpen, zou je eens de nieuwste moederbord-drivers zoeken, downloaden en natuurlijk installeren. Dit zou je probleem weleens kunnen verhelpen, doordat die drivers de sensors beter ondersteunen dan dat nu gebeurt.
EDIT:Ik lees net dat je al de nieuwste drivers hebt ge?nstalleerd en dat dit niet het probleem heeft verholpen.
30 juni 2007 19:57
gerbenkwakkel
Ja ik heb geprobeerd de chipset software te installeren en dat hielp niet:S
Wat ik ook erg vaag vind is dat de temps in de BIOS prefect zijn, gewoon doodsimpel 40 graden, dus dat lijkt me wel goed zitten voor een Celeron ook wel Heethoofden genoemd.
30 juni 2007 20:07
sjz
Het zou erg zijn als de BIOS ze niet correct kon lezen. De BIOS is een speciale software ontwikkelt enkel om 1 bepaald type mobo te ondersteunen, dus zou deze idd perfect de temps moeten aflezen.
Maar waarom er kennelijk geen enkel progje is die jouw temps goed kunnen lezen, vind ik merkwaardig en vrij buitengewoon.
30 juni 2007 20:15
gerbenkwakkel
De andere temps leest die ook goed in EVErest maar die van me CPU niet:S