[*] XP Pro
[*] Vista Business, Enterprise, Ultimate
Nu hoop ik dat je met iets het zover kunt krijgen dat VPC 04 (of 07) gelooft dat je het op XP Pro installeert, want de laptop heeft XP Home Edition. Ik zou graag Vista willen virtualiseren, vandaar...
VMWare Workstation werkt wel degelijk op alle Windows-OS', maar helaas is dit commercieel.
13 juni 2007 15:53
leviathan
Heb je workstation nodig dan? Is de gratis thuisversie van WMware niet genoeg?
13 juni 2007 16:08
blacksorcerer
[url]http://www.vmware.com/vmtn/appliances/[/url]
Aan de rechterkant zie je staan Free: VMWare Player en VMWare Server. Daar kun je al eenvoudig mee aan de slag en dit was voor mij voldoende (ik heb alleen geen Vista, maar versch. XP versies gedraait erop).
13 juni 2007 16:18
Account verwijderd
Ik dacht dat nu in de installer van vista ook zoiets zit die zich alleen op een microsoft virtual pc laat installeren, of hebben ze dit er toch uitgelaten?
13 juni 2007 16:27
sjz
Ik ga een Vista virtualiseren op een laptop van mijn grootouders, zodat mijn bompa, die zelf vrij veel weet over pc's, toch maar even niet onderschatten ;) , kan zien of de laptop krachtig genoeg is etc... Hoewel hij beseft dat je sowieso geen echte prestaties krijgt (je draait in theorie 2 besturingssystemen tegelijkertijd h? :p)
Met de Player kun je geen Virtuele Machine cree?ren. ;)
13 juni 2007 18:43
rubenus
idd draait in vmware vpc het veel zwaarder, ivm met geheugen dat voor 2 osen gebruikt moet worden:P
13 juni 2007 19:07
keitaro
[quote=69935]
Daar heeft Microsoft een Vista test programma voor gemaakt die al dik een jaar uit is.
En anders pak je andere hdd en instal je het daarop, of gewoon een format.
Want testen in een Virtual Machine heb je niks aan omdat je 2 OSen draait en dus nooit van je leven kan narekenen of je CPU Vista nou echt leuk vind ja of de nee.
13 juni 2007 20:09
sjz
Andere Hdd insteken is geen optie. Het is een laptop en is van mijn grootouders. Het enige wij willen, is Vista virtualiseren, niets meer... Geen format, andere Hdd, of wat dan ook.
Met de Player kan ik geen Virtual Machine mee maken, wel mee gebruiken. Ik heb Workstation eerst nodig om de Virtual Machine te cree?ren.
Het enige lastige is dat het een XP home is, anders had Microsoft Virtual PC 2007 w?l gewerkt...
Kennen jullie misschien nog een andere virtualisatieprogramma, buiten VMWare en VPC?
Voor de duidelijkheid:
Windows XP Home op een laptop --> Vista visualiseren --> hoe?
13 juni 2007 22:19
keitaro
[quote=69955]
Vmware workstation trial. Kan je 30 dagen er mee spelen.
En hoezo is andere hdd geen optie. Laptop is ook een pc hoor, 3 schroefjes en er zit een andere hdd in.
14 juni 2007 08:36
deadlock
Ik gebruik momenteel virtualbox-> linux,xp,mac alles draait erop en het is ook nog eens gratis