Ik heb sinds kort een nieuwe computer maar alleen. Als hij opstart. En hij staat een tijdje aan dan valt hij soms zo uit. En ook als ik bijv. een spelletje op het internet doe. Weet mischien iemand een oplossing voor dit probleem. Want ik had al op google gekeken enzo. En deze site of het probleem vaker voor kwam.
Alvast bedankt: Patrick102
17 juni 2007 17:02
Account verwijderd
Weet je zeker dat er genoeg koeling is?
17 juni 2007 17:08
blacksorcerer
Kun je eens met Speedfan of Everest kijken hoe hoog de temperaturen van de onderdelen in de pc zijn?
Hoeveel Watt en Amp?res heeft je voeding? (staat aan de zijkant van de voeding op een sticker, zodra je de pc-kast openmaakt)
17 juni 2007 17:09
patrick102
ja hij is gespecialeerd in koeling maar er staat wel een andere voeding naast me kleinere versie van die koeling was iest mee. Dus heb ik me voeding uit me andere comp gepakt en daar in gezet. Ik weet niet of dat een probleem is. Ze zieden van niet
200 watt amperies kom ik niet vinden
17 juni 2007 17:11
sjz
[offtopic]Of er een Vista op kan, betwijfel ik een beetje. Zie: je hardwareprofiel[/offtopic]
Dit lijkt duidelijk te gaan om een koeling of een voeding probleem. Een erg hoge voeding lijkt me niet nodig voor deze pc, maar misschien dat er een fout in de voeding is? Of het is koeling, maar dat lijkt me sterk. Voor gewoon een internetspelletje heb je geen krachtige ventillators etc nodig. :p
17 juni 2007 18:12
patrick102
maar me vriend was een keer aan het spelen op het internt op mijn computer om voor mij een level te halen en toen viel hij uit. Maar mischien kan het ook aan mijn webcam of andere plug in apparaten. Mischien vragen die zoveel voeding
17 juni 2007 18:37
richard brons
ik denk ook inderdaad dat het je voeding is, ik heb namelijk ook een keer hetzelfde probleem gehad. dus toen heb ik een nieuwe voeding erin gedaan en problem solved!
dus als ik jouw was zou ik toch maar een nieuwe sterkere voeding kopen.
17 juni 2007 18:41
patrick102
ja oke bedankt voor jullie tips maar ik binnenkort effe er voor kijken ik had er al een keer voor gekenekn z'n kleinen voeding is 120 euro best deur maar het is te bergrijpen voor en borbone. Maar ik dacht laat ik het eens aan jullie vragen mischien lag het niet an de voeding die ik nu heb.
Bedankt voor Jullie Tips:Patrick102
17 juni 2007 18:51
michelvandijk
Haha, heb ik ook gehad in het begin toen k net mn 1e pc had:p hij viel ineens uit.. wat bleek? koeler was niet aangesloten:p ik dacht zeau hee die is wel lekker stil.. :p
17 juni 2007 19:16
patrick102
hahhhaahha en toen deed hij het gewoon weer goed
17 juni 2007 19:35
michelvandijk
ja:p toen k koeler had aangesloten wel ja:p (waren ze in pcwinkel vergeten ..:p)
(check pro, barebone, is nu jaartje of 2 oud:p)
[offtopic][quote=70516]
Barebone is een gewoon engels woord. Ik denk eerder dat die mensen dezelfde fout hebben gemaakt Patrick102. Er staat bovenaan ook: 'bedoelde u: barebone', je kunt gewoon een woord met een spellingsfout invullen op google en dan weet ik zeker dat je altijd wel wat vind.[/offtopic]
18 juni 2007 20:33
blacksorcerer
[color=red]Terug on-topic, een discussie over een engels woordje lijkt me nogal overbodig...[/color]
Ik heb nog steeds geen temperaturen gezien die je met Everest en Speedfan uitleest.
Het kan best zo zijn dat de koeling op orde lijkt, maar er kan ook een beetje loszittende of verkeerd gemonteerde koeler zijn die uitval veroorzaakt omdat de warmte niet wordt afgevoerd.
Heb je al eens een versie Windows installatie geprobeerd? misschien is er iets dieper in het OS verkeerd.
Een memorytest met Memtest86 is ook eens verstandig te doen
18 juni 2007 22:01
patrick102
ja zo vaak alleen dat helpt niiet voor deze ik heb de doos enzo gepakt handleidingen gelezen enzo. maar niet tot een antwoord gekomen
19 juni 2007 07:55
sjz
Zo gaan we helaas nergens komen... Heb je Everest? Maak van dit dan eens een printscreen:
[offtopic]Ik hoop dat het normale temperaturen zijn bij mij...? :)[/offtopic]
19 juni 2007 12:24
mitashi
:| check mijnen :S nou begin ik te twijfelen of deze wel gezond zijn !
[img]http://xs216.xs.to/xs216/07252/Naamloos.jpg[/img]
19 juni 2007 12:56
louwrens
je hdd's zijn veel te warm, heb al een keer 55 gehaalt:P stinken
mobo is ook aan de hoge kant, alleen raar dat je cpu erniet bij staan, mss leest Speedfan die wel.
Speedfan staat bij Tools hier op TW
je +5 en +12V lijnen zijn te hoog
op GoT staat een tabbelletje met de minimum en maximum ff opzoeke
ietsje naar onderen scrollen, dan zie je 2 tabellen met de naam: ATX/NLX/SFX en EPS/BTX
19 juni 2007 12:59
sjz
Best wel warm daarbinnen, maar lijkt me nog wel te doen... Je harde schijf wordt wel wat heet, ik weet niet zeker of dit goed is voor je Hdd.
19 juni 2007 13:00
mitashi
Wat kan ik ertegen doen?
[size=8][color=blue]Admin: a.u.b. een eigen topic openen, want dit lijkt nogal op topic-hijacking, en niet meer over het probleem van de TS ;-)[/color][/size]
19 juni 2007 13:07
jensi123
bij mijn computer was het ook zo ik heb er een extra cooler in gezet en het werkt perfect.
25 juni 2007 12:52
louwrens
@ Mitashi: tegen hoge spanningen is de oplossing voeding, ik weet niet wat voor 1 je hebt.
[url=http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZGptZGma/De_voeding_uitgekleed/]anders lees je dit ff[/utl]