Hey
Ik zocht dus eens op Google hoe je van VHS naar DVD kan converteren. Ik krijg alleen maar bedrijven die het voor 100 dollar ofzo doen. Alleen bij de Kruidvat doen ze het voor 25 euro. Maar ik wil het dus zelf doen.
Hoe doe ik dat? Welke apparatuur heb ik nodig en welke software?
En hoe moet ik dan verder?
Alvast bedankt ;)
22 juni 2007 15:30
louwrens
als 1ste een videorecorder:p
Roy had daar ook iets voor, zo'n vaag ding
22 juni 2007 15:31
ali
Maarre.. ik hoef het niet te editen enzo. Hoppake gewoon op de DVD. Het hoeft helemaal niet mooi te zijn etc. En denk ook aan mijn videokaart wat die kan runnen ajb...:$ Want op Google zie ik ook: Encode it to MPEG-2 :s
22 juni 2007 15:34
djoey
een vcr.. en een tv kaart met input
22 juni 2007 15:34
louwrens
sommige graka's hebben ViVo: VideoIn en VideoOut maar dat gaat via die S-video
[offtopic]lol het begint hier te onweren:p[/offtopic]
22 juni 2007 15:36
leviathan
Volgens mij had pinnacle ook zon soort kastje waar je je video recorder aan kunt hangen en de andere kant in je pc kunt pluggen.
22 juni 2007 15:48
flugeltje
pinnacle heeft inderdaad een kastje waarmee je video's om kan zetten naar dvd. Deze dingen heten een Dazzle Video Creator of te wel DVC. Ik heb zelf een oud model daarvan de dvc 90. Ga naar de plaatselijke computerboer en die kunnen je uitleggen wat de verschillen zijn tussen de verschillende dvc's
22 juni 2007 16:10
ali
@Louwrens: Hier om PRECIES (echt PRECIES ) 6 uur.
Maarre.. Aan Pinnacle heb ik nu dus ff niks.
Djoey zegt: vcr, tv kaart met input
Jah, dat heb ik wel. Natuurlijk heb ik nog zo'n oude vcr thuis en een tv kaart met scart aansluiting heb ik ook wel. Maar welke software kan ik dan het beste gebruiken?
Zou het met Powerproducer lukken denken jullie? (Daar kan ik namelijk legaal aan komen )
22 juni 2007 18:04
xp 2
Powercinema doet t ook wel
Zit standaard bij medions, en jij had tog ook een medion, niet ali?
22 juni 2007 18:33
ali
Jah, Powerproducer zit bij Home Cinema programma van Medion klopt ;)
Powercinema is om tv,dvd etc. te bekijken
Powerproducer is om ze te wijzigen en eventueel op te nemen. ( Maar is het hiervoor wel geschikt?, dus zijn er ook nog betere?)
Powerdirector (zit er ook in)
En meer..